Audio Media A/S

Erik W. Hallgren

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72202879

Audio Media A/S

Case under det afsluttede projekt Next Practice, nye innovationsformer
- se mere herom på denne side: Projekt Next Practice.

 

Audio Media A/S - bladforlaget bekæmper faldende abonnementstal med øget involverende indsats over for målgruppen på Facebook som del af en større strategi.

Udfordring
Forlaget Audio Media udgiver teknologiske blade som Datatid, Alt om data og T3. De digitale medier udfordrer forlaget, der oplever faldende abonnementstal. Der var brug for at indsamle viden, definere målgruppens karakteristika samt udvikle et nyt digitalt koncept baseret på tæt relation og dialog med kernelæserne for både at sikre og udvide kundebasen.

Bladmedarbejderne blev involveret for at skabe medvilje og motivation til at arbejde med de nye innovationsmetoder:  brugerinvolvering og co-creation.

Løsning
Forløbet med Teknologisk Institut gav Audio Media et overblik over mulighederne for at inddrage læsere via digitale medier. Researchen definerede en målgruppe, der er interesseret i emner omkring teknologi og gadgets, og som gerne vil have mere indflydelse på indholdet og udtrykker stor lyst til debat og dialog.

Facebook blev valgt som platform for det nye koncept. Cirka 40 % af målgruppen bruger 1 time om dagen på Facebook og 16 % bruger mellem 2-3 timer om dagen

Audio Media A/S ser store forretningsmuligheder i konceptet og er gået videre med det. Konceptet er skåret over Facebook-siden GadgetEksperterne, der skal fungere som platform for viden og dialog om gadgets. Gadget-interessen går igen som fælles interesse på tværs af magasinerne. Forlagets magasiner skal udvikle og drifte siden med bidrag fra eksterne gæsteskribenter. Brugerne og læserne bliver inviteret indenfor til test af gadgets samt anmeldelser. Det er en del af modellen at teste det nye koncept gennem brugerinvolvering på Facebook. 

Proces
Processen gav virksomheden ny viden om sociale medier og skabelsen af relationer gennem digitale online medier. De blev understøttet i at udvikle koncepter igennem en medarbejderdreven innovationsproces. Dette var med til at sprede ejerskabet over projektet i organisationen. Herudover gav det flere vinkler og idéer til inddragelse af læserne.

Værktøjer
Research, vidensoverblik og opstart på statistik. Blandt andet gennem survey med 400 respondenter blandt T3-læsere.

Dialog og observation af kernemålgruppen på gadget-messe som afsæt til vurdering af virkemidler af scenarier og personas. To konceptworkshops: En om den indsamlede viden og en om prototype af konceptet.