Godkendt campingværksted - Hvilke krav?

Kristian  Eldam

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 25 61.

Godkendt campingværksted - Hvilke krav?

Nedenstående krav vil løbende blive udviklet og blive offentligt tilgængelige på www.teknologisk.dk/camping.

  1. I snit min 1 dags efteruddannelse årligt inkl. e-learning og intern træning
  2. Værkstedet, indskrivning, venteområde og toilet må ikke fremstå med gammelt rod og gammelt snavs, der kan give mistilid til kvaliteten af det udførte arbejde. Rod og snavs, der kommer i løbet af ugen, accepteres. Interiøret må gerne være af ældre dato, blot det er intakt.
  3. Varer, der er synlige for kunden, skal være forsynet med pris inklusive moms og inklusive evt. monteringspris. Der må maks. være 3 varer, der ikke er prismærket
  4. Private kunder skal have pris eller prisinterval oplyst, inden arbejdet udføres – senest når I har foretaget vognvurdering. Maks. 10 % overskridelse af den aftalte pris. For beløb over 10.000 kr. maks. 1.000 kr. overskridelse uden at kunden er informeret undervejs
  5. Faktura skal være klar til privatkunder i 80 % af tilfældene, når kunden afhenter campingvognen
  6. Faktura skal af hensyn til evt. garanti og senere salg af campingvognen klart specificere det udførte arbejde
  7. Privatkunder skal tilbydes en fakturagennemgang af det udførte arbejde
  8. Kundens evt. klagepunkter skal være løst eller afklaret
  9. Stikprøvekontrol af det udførte arbejde se under Hvordan kontrollerer Teknologisk Institut
  10. DCU’s eller tilsvarende skemaer skal bruges:
    U1 Gastest
    U2 Fugttest
    U3 Brugtvognstest
    U4 Sikkerhedstjek før ferien
    U5 Stor undersøgelse
    Installations- og servicerapport
    Moverservice
    Og tilsvarende for autocamper
  11. Ved alle opgaver skal alder på dæk tjekkes
  12. I forbindelse med U3, U4 og U5 skal kunden informeres, hvis der er behov for reparation inden næste forventede værkstedsbesøg om 2 år
  13. Værkstedet skal rydde op efter sig i vognen og aflevere campingvognen i min. samme visuelle stand som den blev modtaget