Godkendt mærkebilværksted - Hvilke krav?

Kristian  Eldam

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 25 61.

Godkendt mærkebilværksted - Hvilke krav?

Nedenstående krav vil løbende blive udviklet og blive offentligt tilgængelige på www.teknologisk.dk/maerkebil.

  1. Private kunder skal have prisen oplyst inden arbejdet udføres – senest, når I har foretaget vognvurdering
  2. Ved service skal fabrikkens serviceskema bruges og afkrydses undervejs
  3. Ved reparation skal fabrikkens reparationsdata og specialværktøjer anvendes
  4. I snit 2 dages efteruddannelse årligt inkl. e-learning og intern træning. Halvdelen skal være mærkespecifik, hvis bilmærket udbyder tilstrækkelig efteruddannelse hertil.
  5. Ved mere end 4½ mekanikere krav om egenkontrol. Teknologisk Instituts webbaserede egenkontrol eller tilsvarende egenkontrol, der kan godkendes af Teknologisk Institut
  6. Faktura skal være klar til privatkunder i 80 % af tilfældene, når kunden afhenter bilen
  7. Faktura skal af hensyn til evt. garanti og senere salg af bilen klart specificere arbejde, dele, olie og væsker, så kunden kan se, hvad service henholdsvis reparation har kostet. Hvis der arbejdes med timeløn skal timerne fordeles på service hhv. reparation
  8. ALLE kunder skal tilbydes en gennemgang af det udførte arbejde
  9. Kundens evt. klagepunkter skal være løst eller afklaret
  10. I forbindelse med service skal kunden informeres, hvis der er behov for merarbejde inden næste service, fx hvis der kun er 10.000 km tilbage på bremseklodser eller dæk og der er væsentligt flere km til næste service
  11. Der må ikke være rod, manglende rengøring eller andet visuelt indtryk, der kan give kunden mistillid til det udførte arbejde