4 ting du bør vide om Employer Branding

Marie  Rohrsted

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 10 39.

4 ting du bør vide om Employer Branding

4 ting du bør vide om Employer Branding

  1. Efterspørgslen for talenter bliver større og større, drevet af forandringer arbejdskraftens udbud og efterspørgsel. Dette betyder, at vi er nødt til at behandle vores medarbejdere ligesom kunder. Vi skal til at tilbyde værdi til vores kunder for at tiltrække dem. Det samme gælder for medarbejdere, hvor tilgangen skal vendes på hovedet; vi betaler ikke medarbejdere for arbejde, de betaler os i form af lange arbejdsdage, stres, fleksibilitet, rejsetimer og til tider flytning af familiens adresse.
  2. Stærkt lederskab er en af de ting som medarbejdere går op i. Virksomhedens omdømme, dens værdier, kultur og hvordan virksomheden interagerer med samfundet – er noget andet.  Hvis du arbejder for en virksomhed, der har et tydeligt ledelsesmæssigt brand, har en kultur, hvor medarbejderne er stolte af virksomhedens værdier, og den er velanset i pressen og samfundet, så vil du som medarbejder være mindre tilbøjelig til et jobskifte til trods for en potentiel højere løn.
  3. Interessen for jobbet og muligheden for at agere autonomt, øger medarbejdernes egen værditilknytning til jobbet. At en medarbejder har muligheden for at kunne præge sin hverdag og agere selvstædigt, vil alt andet lige gøre, at jobbet bliver mere attraktivt.
  4. Som det sidst kan belønning nævnes. Belønning er langt mere end blot en lønseddel og personalegoder. Dette inkluderer også sociale kontakter, karriereudvikling, mentorordning og efteruddannelsesmuligheder.

At have et klart værditilbud i din Employer Branding er principielt langt mere effektiv end traditionelle målinger som medarbejdertilfredshedsundersøgelser. Klar Employer Branding øger virksomhedens egenskab til at tiltrække og bibeholde gode medarbejdere – herunder en positiv virksomhedskultur, attraktive jobs og uhåndgribelig belønning.

De 4 råd er udtaget og oversat fra Paul Evans tidligere artikel ”Evans om employer & leadership brand” til Teknologisk Instituts nyhedsbrev Lederupdate.