5 enkle råd til en bedre bundlinje gennem god kundeservice

Kursusadministration

Kontakt os

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 30 00.

5 enkle råd til en bedre bundlinje gennem god kundeservice

5 enkle råd til en bedre bundlinje gennem god kundeservice

Både eksisterende og nye kunders oplevelse er altafgørende for virksomheden. Glade og loyale kunder kan nemlig i den grad mærkes på bundlinjen.

Få loyale kunder gennem god kundeservice

Når jeres kunder anbefaler jeres produkter til familie, venner og bekendte, så bliver kunderne ambassadører, der sparer jer mange penge på markedsføring. For at kunne give god kundeservice, skal man have et klart billede af, hvem kunderne er, hvilke behov de har lige nu, og hvilke udfordringer de har i en tidshorisont på 1-2 år.

5 enkle råd til en bedre kundeservice:

  1. Få indsigt i kunders forventninger til virksomheden og deres opfattelse af virksomhedens produkter, ansatte, niveau af service mv. Tilfredse kunder er ikke nødvendigvis et udtryk for reel tilfredshed. Kig derimod på kundernes loyalitetsfaktor og ambassadørindsats – hvor mange andre kunder anbefaler de din forretning til?
  2. Investér i de kundevendte medarbejdere (salg, service, call centre, support mv.) ved fx mulighed for efteruddannelse inden for service
  3. Uddan, beløn og motiver salg-, service- og supportmedarbejderne, til højere grad af personlig involvering i virksomhedens kunder
  4. Fokuser på kundernes faktiske behov – og ikke det, I tror, kunderne vil have. Afsæt mere tid og flere ressourcer til at tale med kunderne både igennem spørgeskemaer men også igennem 1:1 kommunikation
  5. Håndtér kunder, der klager, som særligt vigtige kunder, der skal håndteres hurtigt og effektivt. Det koster hvert år mange millioner kroner for danske virksomheder, ikke at have en strategi for håndteringen af kunder – også de utilfredse kunder

Rust virksomheden til fremtiden kundeservicekrav

De næste år vil vi se, at vilkårene for god kundeservice ændrer sig. I takt med at de unge forbrugere bliver endnu mere forbrugertunge vil vi se de konkrete konsekvenser af, at de er forbrugere i et globalt samfund med mange udbydere og mange potentielle alternativer. Disse kunder vil i stigende grad efterspørge mere autentiske kundeoplevelser. Kunder ønsker ikke forlystelse, men derimod forbløffelse, som er mindeværdige oplevelser, der involverer dem dybt på et personligt niveau.

God kundeservice er essentielt i kampen om overlevelse og vækst

Vil du vide mere om, hvilken betydning kundeservice har for virksomhedens bundlinje? På kurset "Forretningsudvikling i servicevirksomheder", får du indsigt i, hvordan dine kunder oplever virksomhedens serviceydelser - og hvordan du forbedrer serviceydelserne med fokus på kunden og bundlinjen.