6 gode råd til at forbedre din kundeservice

Kursusadministration

Kontakt os

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 30 00.

 6 gode råd til at forbedre din kundeservice

6 gode råd til at forbedre din kundeservice

Det vigtigste man kan opnå med god kundeservice er, at give så god en service, at kunden får lyst til at dele oplevelsen med andre. Og det er de kundeoplevelser, der virkelig gavner virksomheden.

Høj kundeloyalitet bunder i god kundeservice
Gode kunder og høj kundeloyalitet bunder i god kundeservice. En god kunde er en kunde, der er i dialog med virksomheden og som ser en gevinst i at være i samhandel med virksomheden. Hver eneste gang en virksomhed interagerer med en kunde, er oplevelsen afgørende for, om kunden forbliver kunde.

Hver eneste dag er derfor en ny dag, hvor især servicemedarbejderne skal tænke over, hvordan man igennem processer, holdninger og adfærd kan forbedre kundeloyaliteten.

Få her 6 gode råd til at forbedre din kundeservice

1. Skab gode kunderelationer

Effektiv kommunikation er en udfordring i enhver supportfunktion, men når det lykkes, er der skabt grundlag for at yde en professionel og brugbar support for dine kunder. Det handler om at kunne afdække kundens behov, at skabe tryghed og tillid i relationen og at håndtere konfliktsituationer.

2. Vær bevidst om din og virksomhedens adfærd

Den bedste måde at være proaktiv i arbejdet med god kundeservice, er ved at udarbejde servicestandarder, som I kan arbejde efter. Standarder gør at I ved præcist hvilken adfærd I bør have, hvornår I bør have den og hvordan den påvirker kunden. Servicestandarder er et strategisk og systematisk værktøj til bedre service.

3. Hav en god og professionel telefonservice

Ekspedér jeres telefonsamtaler på en effektiv, smilende og sælgende måde, så kunderne føler sig godt behandlet, og får lyst til at ringe igen. Den daglige kundebetjening over telefonen er vigtig PR for firmaet, da de dagligt er med til at præge kundernes oplevelse af firmaet, give nye kunder en god førstegangsoplevelse og fastholde eksisterende kunder.

4. Tag godt imod de udenlandske kunder

Når firmaets udenlandske kunder og samarbejdspartnere ringer, er det en stor udfordring for mange, at udtrykke sig serviceminded på korrekt engelsk. Ikke desto mindre er det vigtigt at ekspedere de udenlandske telefonsamtaler på en effektiv og serviceminded måde, så kunderne føler sig godt og professionelt behandlet.

5. Vend en dårlig kundeoplevelse til en god

Håndtér kunder, der klager, som særligt vigtige kunder, der skal håndteres hurtigt og effektivt. Det koster hvert år mange millioner kroner for danske virksomheder, ikke at have en strategi for håndteringen af utilfredse kunder. Som medarbejder med daglig kundekontakt har du et stort ansvar for, at de utilfredse kunder bliver imødekommet og taget alvorligt. Du er den medarbejder, der med den rette, kompetente håndtering, kan gøre de utilfredse kunder til tilfredse og loyale kunder, ved at udvise forståelse for deres klager og hjælpe dem til tilfredshed. Der er desuden stor viden at hente hos de utilfredse kunder, som virksomheden kan få gavn af – hvorfor er de utilfredse? Hvor ligger fejlen? Hvad kan I forbedre?

6. Uddannelse og optimal ledelse af servicemedarbejdere er essentielt

At du er serviceminded har stor betydning for virksomhedens ansigt udadtil, for kundeplejning og for bundlinjen. Af samme årsager er det vigtigt at du og dine kollegaer hele tiden holder fokus på at opdatere jer inden for feltet, så I fortsætter med at give den bedste service.