Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
72480 - Advokat­sekretæren: sparringspartner, sagsbehandler og kommunikator
2 dages konference

Advokatsekretæren: sparringspartner, sagsbehandler og kommunikator

Jobbet som advokatsekretær er under forandring og forventningerne til dig er tårnhøje. Få inspiration til, hvordan du kan styrke din rolle i virksomheden, og få konkrete værktøjer og viden som letter din arbejdsdag.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 17 besvarelser

Advokatsekretærens rolle

Målet med konferencen er at gøre dig bevidst om din vigtige rolle i organisationen og ikke mindst synliggøre, hvor dine styrker kan forbedre virksomheden. Derudover vil du få en masse inspiration samt konkrete redskaber, som du kan bruge med det samme.

Udbytte

  • Din rolle og dine fremtidige arbejdsopgaver
  • Samarbejde på tværs i organisationen - både med lederere og kolleger
  • Kommunikation og konflikthåndtering - også på mail
  • Få viden om, hvordan du forebygger og undgår stress.

Det var et dejligt kursus med rigtig gode deltagere
Anne-Birgitte Kjerulff - Horten

Konferenceprogram
  • Åbning af konferencen
  • Fremtidens advokatsekretær

    Nina Wedsted, Advokat, Labora Legal

    Rollen som advokatsekretær er i rivende udvikling og forventningerne til arbejdsområderne er stigende. Advokat Nina Wedsted vil trække på sit mangeårige samarbejde med sine advokatsekretærkolleger, og giver dig advokatvinklen på, hvordan du kan styrke din karriere.

    • Hvad er advokatsekretærer særligt dygtige til – set med advokatens øjne?
    • Hvilke nye områder kan du dygtiggøre dig på, som kan lede til nye typer af opgaver?
    • Hvilke opgaver kan du potentielt overtage fra juristerne?
  • Frokost
  • Advokatsekretærens rolle som sparringspartner

    Karin Jessen, Partner, PS4 A/S

    Dine input er værdifulde for advokaterne – samtidig kræver det indsigt i menneskets naturlige præferencer og indsigt i det moderne arbejdsliv at navigere mellem chefen og kollegerne. Få et indblik i de organisatoriske præmisser og forstå, hvordan din rolle kan hjælpe forretningen.

    • • Hør, hvordan du kan skabe reel indflydelse og hjælpe din chef med at udvikle organisationen
    • • Få et indblik i menneskets begrænsninger og muligheder, og få redskaber til at navigere til alles bedste
    • • Sådan sikrer du tillid i dine omgivelser i fremtiden
  • Pause
  • Juridisk kommunikation - afstem din kommunikation til målgruppen

    Pernille Steensbech Lemée, Kommunikationsrådgiver, Fokus Kommunikation v/Pernille Lemee

    Hvad gør du, når det komplekse juridiske emne skal skrives klart til klienten – uanset hvilken baggrund han/hun måtte have? I dette oplæg får du værktøjer til at optimere din skriftlige kommunikation i breve, dokumenter og mails, så du sparer tid og undgår misforståelser. Hør bl.a. om:

    • Hvordan tilpasser du kommunikationen til læseren?
    • Hvor er snublesnorene i juridiske tekster?
    • Hvilke særlige udfordringer indebærer mailen for den professionelle kommunikation?
  • Afrunding på dag 1
  • Tak for i dag!
  • Velkommen tilbage
  • Håndtering af besværlige klienter gennem bevist og bedre kommunikation

    Mille Harvej Larsen, Underviser, Harvej Larsen Consult v/Mille Larsen

    Nogle klienter opleves som krævende, da de har en persontype, som er forskellig fra dig. Og når klienter er presset på økonomi eller andet, kan deres adfærd være uhensigtsmæssig for kommunikationen. Det kræver derfor overskud og indsigt fra den enkelte advokatsekretær at skulle håndtere besværlige klienter.

    • Få viden om din egen og andres adfærd - og forståelse for forskelligheder.
    • Få ideer og råd til håndtering af vanskelige klienter og samtaler – også på mail.
    • Få metoder til at bevare roen i tilspidsede situationer.
  • Frokost
  • Hav travlt og undgå stress

    Mikael Rasmussen, Stressekspert, Center For Stress og Trivsel A/S

    Alt for mange rammes af stress, og ofte overses de tidlige faresignaler. Hvad kan vi gøre for os selv og vores kolleger for at undgå stress og vende travlheden til balance, trivsel og ny energi?

    • Bliv bevidst om, hvordan du er effektiv uden stress
    • Få indblik i, hvad der får dig i risikozonen for stress
    • Lær simple metoder, der giver dig overskud på trods af travlhed
    • Fra individniveau til gruppe og organisation – stress skal italesættes!
  • Pause
  • Opgør med flinkeskolen

    Line Lou Ullmann, selvstændig konsulent og underviser, Line Ullmann

    Som advokatsekretær sidder du med arbejdsopgaver fra chefen på den ene side og fra klienterne på den anden. Derudover har du kolleger, som indimellem også har brug for din hjælp. Du skal med andre ord prioritere benhårdt og må acceptere, at du må sige både ja og nej.

    • Sig til og fra – ligeværdigt og respektfuldt.
    • Opgør med ’flinkeskolen’, det er ok at sige ’nej’ – sådan gør du.
    • Prioritering i praksis – sådan vælger du til og fra.
  • Afrunding af dag 2
  • Tak for denne gang!
  • Åbning af konferencen
  • Fremtidens advokatsekretær

    Nina Wedsted, Advokat, Labora Legal

    Rollen som advokatsekretær er i rivende udvikling og forventningerne til arbejdsområderne er stigende. Advokat Nina Wedsted vil trække på sit mangeårige samarbejde med sine advokatsekretærkolleger, og giver dig advokatvinklen på, hvordan du kan styrke din karriere.

    • Hvad er advokatsekretærer særligt dygtige til – set med advokatens øjne?
    • Hvilke nye områder kan du dygtiggøre dig på, som kan lede til nye typer af opgaver?
    • Hvilke opgaver kan du potentielt overtage fra juristerne?
  • Frokost
  • Advokatsekretærens rolle som sparringspartner

    Karin Jessen, Partner, PS4 A/S

    Dine input er værdifulde for advokaterne – samtidig kræver det indsigt i menneskets naturlige præferencer og indsigt i det moderne arbejdsliv at navigere mellem chefen og kollegerne. Få et indblik i de organisatoriske præmisser og forstå, hvordan din rolle kan hjælpe forretningen.

    • • Hør, hvordan du kan skabe reel indflydelse og hjælpe din chef med at udvikle organisationen
    • • Få et indblik i menneskets begrænsninger og muligheder, og få redskaber til at navigere til alles bedste
    • • Sådan sikrer du tillid i dine omgivelser i fremtiden
  • Pause
  • Juridisk kommunikation - afstem din kommunikation til målgruppen

    Pernille Steensbech Lemée, Kommunikationsrådgiver, Fokus Kommunikation v/Pernille Lemee

    Hvad gør du, når det komplekse juridiske emne skal skrives klart til klienten – uanset hvilken baggrund han/hun måtte have? I dette oplæg får du værktøjer til at optimere din skriftlige kommunikation i breve, dokumenter og mails, så du sparer tid og undgår misforståelser. Hør bl.a. om:

    • Hvordan tilpasser du kommunikationen til læseren?
    • Hvor er snublesnorene i juridiske tekster?
    • Hvilke særlige udfordringer indebærer mailen for den professionelle kommunikation?
  • Afrunding på dag 1
  • Tak for i dag!
  • Velkommen tilbage
  • Håndtering af besværlige klienter gennem bevist og bedre kommunikation

    Mille Harvej Larsen, Underviser, Harvej Larsen Consult v/Mille Larsen

    Nogle klienter opleves som krævende, da de har en persontype, som er forskellig fra dig. Og når klienter er presset på økonomi eller andet, kan deres adfærd være uhensigtsmæssig for kommunikationen. Det kræver derfor overskud og indsigt fra den enkelte advokatsekretær at skulle håndtere besværlige klienter.

    • Få viden om din egen og andres adfærd - og forståelse for forskelligheder.
    • Få ideer og råd til håndtering af vanskelige klienter og samtaler – også på mail.
    • Få metoder til at bevare roen i tilspidsede situationer.
  • Frokost
  • Hav travlt og undgå stress

    Mikael Rasmussen, Stressekspert, Center For Stress og Trivsel A/S

    Alt for mange rammes af stress, og ofte overses de tidlige faresignaler. Hvad kan vi gøre for os selv og vores kolleger for at undgå stress og vende travlheden til balance, trivsel og ny energi?

    • Bliv bevidst om, hvordan du er effektiv uden stress
    • Få indblik i, hvad der får dig i risikozonen for stress
    • Lær simple metoder, der giver dig overskud på trods af travlhed
    • Fra individniveau til gruppe og organisation – stress skal italesættes!
  • Pause
  • Opgør med flinkeskolen

    Line Lou Ullmann, selvstændig konsulent og underviser, Line Ullmann

    Som advokatsekretær sidder du med arbejdsopgaver fra chefen på den ene side og fra klienterne på den anden. Derudover har du kolleger, som indimellem også har brug for din hjælp. Du skal med andre ord prioritere benhårdt og må acceptere, at du må sige både ja og nej.

    • Sig til og fra – ligeværdigt og respektfuldt.
    • Opgør med ’flinkeskolen’, det er ok at sige ’nej’ – sådan gør du.
    • Prioritering i praksis – sådan vælger du til og fra.
  • Afrunding af dag 2
  • Tak for denne gang!
Vis hele programmet
Downloads
Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser