Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
86196 - Brug dine kunders digitale fodspor i din forretningsudvikling
Nyt
1 dags kursus

Brug dine kunders digitale fodspor i din forretningsudvikling

Dine kunder giver din virksomhed brugbar viden på de digitale medier – lær at sortere og at anvende denne viden i forretningsøjemed.Med udgangspunkt i din konkrete situation, giver kurset her dig et praksisnært overblik over muligheder og faldgrubber ved at arbejde med ”digital brugerinvolvering”.

Digital brugerinvolvering

Viden om dine kunder via digitale værktøjer, såsom Facebook, Snapchat og apps har aldrig været mere tilgængeligt. Mulighederne er mange, og derfor handler det om at blive helt skarp på hvilke metoder og værktøjer, der giver mening og hvornår.

Deltagerprofil

Kurset er for dig, der vil godt i gang med en struktureret proces for ”digital brugerinvolvering”. Hvad enten du er virksomhedsleder eller nøgleperson for innovationssatsninger i en virksomhed. Du behøver ikke at have noget særligt forhåndskendskab til digitale værktøjer for at deltage, men det er en fordel, hvis du har forudsætninger for at forstå, hvad det vil sige at involvere kunder og viden om dine kunder i din forretningsudvikling.

Udbytte

  • State-of-the-art overblik over brugerinvolverende innovationsmuligheder med anvendelse af digitale værktøjer
  • Viden om hvornår det giver mening at involvere brugerne digitalt
  • Praktisk erfaring med digitale analysemetodetilgange, herunder netnografi og semantisk analyse
  • Et rammeværktøj til skalering af en digital indsats tilpasset virksomhedens/organisationens digitale modenhed
  • Mulighed for at benchmarke egen virksomhed/organisations digitale modenhed

Indhold

  • Muligheder ved brugerinvolverende digitale innovationsmetoder
  • Gennemgang af vigtigste trends inden for digital brugerinvolvering - herunder online samarbejde og crowdsourcing
  • Afprøvning af metodetilgange
  • Analyse af trafikdata
  • Analyse af tekstinput
  • Idévurdering og håndtering

Form

Undervisningen er involverende og praksisnær og tager udgangspunkt i deltagernes egen virkelighed kombineret med cases.

Hvis du allerede har deltaget på kurset: "Inddrag dine kunder i virksomhedens forretningsudvikling", så koster dette kursus dig kun DKK 3.500.

Undervisere

Signe Skov-Hansen
Signe Skov-Hansen er seniorkonsulent med en baggrund som sociolog. Hun har 8 års erfaring med udvikling og ledelse af involverende innovationsprocesser med både små og store multinationale virksomheder i krydsfeltet mellem digital transformation, sociale teknologier og forretningsudvikling.


Lars Frello
Lars Frello er digital innovationskonsulent med en praktisk baggrund i krydsfeltet hvor it, kommunikation og innovation mødes. Lars arbejder med at udvikle og implementere digitale strategier i danske virksomheder, med inddragelse af medarbejdere og eksterne målgrupper vha. brugerdreven innovation og andre nye innovationsformer.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser