Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
72725 - Chefsekretæren - sparringspartner og kommunikator
2 dages konference

Chefsekretæren - sparringspartner og kommunikator

Din rolle er i rivende udvikling og forventningerne til dine arbejdsområder er stigende. For at matche fremtidens krav skal du lede dig selv, have generalistevner og være sparringspartner.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 69 besvarelser

Chefsekretærens nye kompetencer

Konferencens 2 dage sætter fokus på konkrete værktøjer, der kan hjælpe i en travl hverdag samt de nye muligheder der åbner sig for chefsekretærens stilling, når kalenderstyring og referater ikke længere behøver at fylde så meget. Koordinering, generalistevner og servicemindedhed er stadig nødvendige kompetencer, men ønsker du at udvikle dig mere i retning af sparringspartner, faglig koordinator eller projektansvarlig er det for mange en mulighed i dag.

”Super gode dage. Glæder mig til at få prøvet nogle af tingene af” Hanne Vernegren – Region Syddanmark

Målet med konferencen er at gøre dig bevidst om din rolle i organisationen og synliggøre hvor dine styrker og engagement kan forbedre virksomheden. Derudover vil du få en masse konkrete redskaber og opdateringer indenfor netop dit felt, som du kan bruge med det samme.

”Jeg roser foredragsholderne for deres begejstring og engagement” Marjun Simonsen – Torshavn Kommune

Få indblik i din rolle som omdrejningspunktet i din virksomhed på denne to-dages konference med faglige indlæg og workshops, der giver dig indsigt og konkrete redskaber.

Indhold

  • Din rolle i organisationen – lær at navigere i spændingsfeltet mellem chef og kolleger
  • Styr selv samarbejdet – forstå energiniveauer og undgå stress
  • Hvad tænker chefen? – forstå chefens beslutninger og hjælp med implementering og forandring
  • Konkrete værktøjer: Kommunikation, konflikthåndtering og indblik i de nyeste sprogregler

Afbestillingsbetingelser

Afbestilling skal ske skriftligt. Ved afbestilling indtil 14 dage før afholdelsen betales 15 % af konferenceafgiften. Fra dette tidspunkt betales det fulde beløb. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at give din plads til en kollega.

Bemærkninger

Vi gør opmærksom på, at nogle talere kan have byttet plads i programmet ved afholdelserne, men talerne og indholdet er nøjagtig det samme både i Taastrup og i Aarhus.

Konferenceprogram
  • Indtjekning og morgenbuffet
  • Åbning af konferencen

    Linda Gertz, Kursuskoordinator, Teknologisk Institut

  • Udvikling og arbejdsdeling - når forandring fryder

    Henrik Leslye, erhvervspsykolog og cand.psych., henrikleslye.dk

    Chefsekretærens rolle er under forandring – og mulighederne for at gribe nye bolde er til stede i mange virksomheder. Men hvor ligger dit engagement og hvilke opgaver motiverer dig? Få indblik i, hvordan du finder ind til de arbejdsopgaver der kunne være med til at udvikle dig i jobbet og styrke virksomheden.
    Med baggrund i videnskabelige teorier om styrkebaseret ledelse og forståelse for personlighedsprofiler, vil Henrik Leslye give dig værktøjerne til at genkende de arbejdsområder, du måske ikke selv har identificeret, hvor din indsats vil kunne gøre en forskel.

  • Frokost
  • Professionel håndtering af e-mailkommunikation

    Ellen Bak Åndahl, Sprogkonsulent, Sprogkontoret

    Susanne Nonboe Jacobsen, Sprogkonsulent, Sprogkontoret

    E-mailens markante indtog i den eksterne kommunikation har betydet en ny praksis for skrivestil, retorik og tone - men også udfordringer - fordi der ikke er fastlagte konventioner.
    Få indsigt i, hvordan du håndterer e-mailkommunikationen professionelt, og få tips til, hvordan du skriver tydligt og klart.

  • Kaffe, te og kage
  • At støtte og assistere chefen

    Lars Klingert er en højt respekteret lærer og coach, hvad angår formidling i taleteknik, præsentationsteknik og kommunikation.

    Din chef behøver dig! Kvaliteten af dit arbejde og din værdi for virksomheden afhænger i væsentlig grad af samarbejdet med din chef. Det handler dels om at have klare aftaler om, hvad I kan forvente af hinanden, dels om en hensigtsmæssig løbende dialog og koordination. Din evne til at støtte og assistere din chef, er i høj grad bestemmende for hvilke resultater han/hun er i stand til at levere. Få et indspark til, hvordan du bedst støtter op om jeres fælles samarbejde og få konkrete værktøjer der støtter op om det.

  • Morgenbuffet
  • Indledning ved Linda Gertz
  • Forretningsudvikling og sparringspartner - forstå din organisatoriske rolle

    Alexandra Krautwald, managing Partner, Composing

    Du er tæt på chefen, og I arbejder i et gensidigt tillidsforhold – men du er også kollega og skal veje dine ord både nedad og opad. Det kan være svært, men betyder også, at du har eller kan påtage dig en unik rolle at spille i strategiimplementering og forandringsprocesser. Få et indblik i de organisatoriske spil, forstå hvordan din rolle kan hjælpe forretningen og få redskaber til at navigere til alles bedste.
    • Magt, loyalitet og kollegaskab – at balancere på en knivsæg
    • Få forståelse for dynamik og psykologi i organisationen
    • Sådan navigerer du i magtspillet ml. chef og kolleger og sikrer tillid fra både chef og kolleger
    • Din rolle i strategiimplementering og forandringsprocesser

  • Frokost
  • Den svære samtale og konflikthåndtering

    Erik Juul, erhvervspsykologisk rådgiver og grundlægger af Uddannelseskompagniet

    Hvad tænker du egentlig om konflikter og svære samtaler? Kroppen er en være en – den reagerer på hvad du tænker og siger, og allerede der skabes fundamentet for at være god eller mindre god til at komme omkring det konfliktfyldte. I dette indlæg kredser vi om din evne til at kommunikere, så din hjerne arbejder med dig og støtter dig i de situationer, hvor du skal håndtere konflikter.

  • Kaffe, the og kage
  • Kend dig selv og forstå andre

    Charlotte Juul, erhvervspsykologisk rådgiver og grundlægger af Uddannelseskompagniet

    Vores tilstand er utrolig vigtig for vores evne til at yde. Problemet er, at vi meget af tiden ikke ved, hvordan vi har det, eller hvordan vores tilstand påvirker vores effektivitet - og ikke mindst vores kollegaer. ”Kend dig selv og forstå andre” giver dig en forståelse for din egen og andres reaktioner, så du kan tage hverdagens små-konflikter i opløbet. Du bliver indført i fire følelsesmæssige energier, der er vejen til nye vaner og bedre resultater for dig selv og dine kollegaer.
    • Tilstandenes krig
    • Tankernes kraft
    • Proaktivitet

  • Indtjekning og morgenbuffet
  • Åbning af konferencen

    Linda Gertz, Kursuskoordinator, Teknologisk Institut

  • Udvikling og arbejdsdeling - når forandring fryder

    Henrik Leslye, erhvervspsykolog og cand.psych., henrikleslye.dk

    Chefsekretærens rolle er under forandring – og mulighederne for at gribe nye bolde er til stede i mange virksomheder. Men hvor ligger dit engagement og hvilke opgaver motiverer dig? Få indblik i, hvordan du finder ind til de arbejdsopgaver der kunne være med til at udvikle dig i jobbet og styrke virksomheden.
    Med baggrund i videnskabelige teorier om styrkebaseret ledelse og forståelse for personlighedsprofiler, vil Henrik Leslye give dig værktøjerne til at genkende de arbejdsområder, du måske ikke selv har identificeret, hvor din indsats vil kunne gøre en forskel.

  • Frokost
  • Professionel håndtering af e-mailkommunikation

    Ellen Bak Åndahl, Sprogkonsulent, Sprogkontoret

    Susanne Nonboe Jacobsen, Sprogkonsulent, Sprogkontoret

    E-mailens markante indtog i den eksterne kommunikation har betydet en ny praksis for skrivestil, retorik og tone - men også udfordringer - fordi der ikke er fastlagte konventioner.
    Få indsigt i, hvordan du håndterer e-mailkommunikationen professionelt, og få tips til, hvordan du skriver tydligt og klart.

  • Kaffe, te og kage
  • At støtte og assistere chefen

    Lars Klingert er en højt respekteret lærer og coach, hvad angår formidling i taleteknik, præsentationsteknik og kommunikation.

    Din chef behøver dig! Kvaliteten af dit arbejde og din værdi for virksomheden afhænger i væsentlig grad af samarbejdet med din chef. Det handler dels om at have klare aftaler om, hvad I kan forvente af hinanden, dels om en hensigtsmæssig løbende dialog og koordination. Din evne til at støtte og assistere din chef, er i høj grad bestemmende for hvilke resultater han/hun er i stand til at levere. Få et indspark til, hvordan du bedst støtter op om jeres fælles samarbejde og få konkrete værktøjer der støtter op om det.

  • Morgenbuffet
  • Indledning ved Linda Gertz
  • Forretningsudvikling og sparringspartner - forstå din organisatoriske rolle

    Alexandra Krautwald, managing Partner, Composing

    Du er tæt på chefen, og I arbejder i et gensidigt tillidsforhold – men du er også kollega og skal veje dine ord både nedad og opad. Det kan være svært, men betyder også, at du har eller kan påtage dig en unik rolle at spille i strategiimplementering og forandringsprocesser. Få et indblik i de organisatoriske spil, forstå hvordan din rolle kan hjælpe forretningen og få redskaber til at navigere til alles bedste.
    • Magt, loyalitet og kollegaskab – at balancere på en knivsæg
    • Få forståelse for dynamik og psykologi i organisationen
    • Sådan navigerer du i magtspillet ml. chef og kolleger og sikrer tillid fra både chef og kolleger
    • Din rolle i strategiimplementering og forandringsprocesser

  • Frokost
  • Den svære samtale og konflikthåndtering

    Erik Juul, erhvervspsykologisk rådgiver og grundlægger af Uddannelseskompagniet

    Hvad tænker du egentlig om konflikter og svære samtaler? Kroppen er en være en – den reagerer på hvad du tænker og siger, og allerede der skabes fundamentet for at være god eller mindre god til at komme omkring det konfliktfyldte. I dette indlæg kredser vi om din evne til at kommunikere, så din hjerne arbejder med dig og støtter dig i de situationer, hvor du skal håndtere konflikter.

  • Kaffe, the og kage
  • Kend dig selv og forstå andre

    Charlotte Juul, erhvervspsykologisk rådgiver og grundlægger af Uddannelseskompagniet

    Vores tilstand er utrolig vigtig for vores evne til at yde. Problemet er, at vi meget af tiden ikke ved, hvordan vi har det, eller hvordan vores tilstand påvirker vores effektivitet - og ikke mindst vores kollegaer. ”Kend dig selv og forstå andre” giver dig en forståelse for din egen og andres reaktioner, så du kan tage hverdagens små-konflikter i opløbet. Du bliver indført i fire følelsesmæssige energier, der er vejen til nye vaner og bedre resultater for dig selv og dine kollegaer.
    • Tilstandenes krig
    • Tankernes kraft
    • Proaktivitet

  • Indtjekning og morgenbuffet
  • Åbning af konferencen

    Linda Gertz, Kursuskoordinator, Teknologisk Institut

  • Udvikling og arbejdsdeling - når forandring fryder

    Henrik Leslye, erhvervspsykolog og cand.psych., henrikleslye.dk

    Chefsekretærens rolle er under forandring – og mulighederne for at gribe nye bolde er til stede i mange virksomheder. Men hvor ligger dit engagement og hvilke opgaver motiverer dig? Få indblik i, hvordan du finder ind til de arbejdsopgaver der kunne være med til at udvikle dig i jobbet og styrke virksomheden.
    Med baggrund i videnskabelige teorier om styrkebaseret ledelse og forståelse for personlighedsprofiler, vil Henrik Leslye give dig værktøjerne til at genkende de arbejdsområder, du måske ikke selv har identificeret, hvor din indsats vil kunne gøre en forskel.

  • Frokost
  • Professionel håndtering af e-mailkommunikation

    Ellen Bak Åndahl, Sprogkonsulent, Sprogkontoret

    Susanne Nonboe Jacobsen, Sprogkonsulent, Sprogkontoret

    E-mailens markante indtog i den eksterne kommunikation har betydet en ny praksis for skrivestil, retorik og tone - men også udfordringer - fordi der ikke er fastlagte konventioner.
    Få indsigt i, hvordan du håndterer e-mailkommunikationen professionelt, og få tips til, hvordan du skriver tydligt og klart.

  • Kaffe, te og kage
  • At støtte og assistere chefen

    Lars Klingert er en højt respekteret lærer og coach, hvad angår formidling i taleteknik, præsentationsteknik og kommunikation.

    Din chef behøver dig! Kvaliteten af dit arbejde og din værdi for virksomheden afhænger i væsentlig grad af samarbejdet med din chef. Det handler dels om at have klare aftaler om, hvad I kan forvente af hinanden, dels om en hensigtsmæssig løbende dialog og koordination. Din evne til at støtte og assistere din chef, er i høj grad bestemmende for hvilke resultater han/hun er i stand til at levere. Få et indspark til, hvordan du bedst støtter op om jeres fælles samarbejde og få konkrete værktøjer der støtter op om det.

  • Morgenbuffet
  • Indledning ved Linda Gertz
  • Forretningsudvikling og sparringspartner - forstå din organisatoriske rolle

    Alexandra Krautwald, managing Partner, Composing

    Du er tæt på chefen, og I arbejder i et gensidigt tillidsforhold – men du er også kollega og skal veje dine ord både nedad og opad. Det kan være svært, men betyder også, at du har eller kan påtage dig en unik rolle at spille i strategiimplementering og forandringsprocesser. Få et indblik i de organisatoriske spil, forstå hvordan din rolle kan hjælpe forretningen og få redskaber til at navigere til alles bedste.
    • Magt, loyalitet og kollegaskab – at balancere på en knivsæg
    • Få forståelse for dynamik og psykologi i organisationen
    • Sådan navigerer du i magtspillet ml. chef og kolleger og sikrer tillid fra både chef og kolleger
    • Din rolle i strategiimplementering og forandringsprocesser

  • Frokost
  • Den svære samtale og konflikthåndtering

    Erik Juul, erhvervspsykologisk rådgiver og grundlægger af Uddannelseskompagniet

    Hvad tænker du egentlig om konflikter og svære samtaler? Kroppen er en være en – den reagerer på hvad du tænker og siger, og allerede der skabes fundamentet for at være god eller mindre god til at komme omkring det konfliktfyldte. I dette indlæg kredser vi om din evne til at kommunikere, så din hjerne arbejder med dig og støtter dig i de situationer, hvor du skal håndtere konflikter.

  • Kaffe, the og kage
  • Kend dig selv og forstå andre

    Charlotte Juul, erhvervspsykologisk rådgiver og grundlægger af Uddannelseskompagniet

    Vores tilstand er utrolig vigtig for vores evne til at yde. Problemet er, at vi meget af tiden ikke ved, hvordan vi har det, eller hvordan vores tilstand påvirker vores effektivitet - og ikke mindst vores kollegaer. ”Kend dig selv og forstå andre” giver dig en forståelse for din egen og andres reaktioner, så du kan tage hverdagens små-konflikter i opløbet. Du bliver indført i fire følelsesmæssige energier, der er vejen til nye vaner og bedre resultater for dig selv og dine kollegaer.
    • Tilstandenes krig
    • Tankernes kraft
    • Proaktivitet

Vis hele programmet
Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser