Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
72972 - Den Store Receptionistdag
1 dag konference

Den Store Receptionistdag

Velkommen til Den Store Receptionistdag! Receptionistdagen er for dig, der sidder som receptionist, kundeservicemedarbejder eller på andre måder arbejder som frontline-medarbejder med daglig kontakt til virksomhedens kunder.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 86 besvarelser

Denne dag er for dig, der får det hele til at hænge sammen med smil på læben – i medvind og modvind. Din rolle kræver, at du oftest har fokus på alle andre end dig selv, og holder et højt serviceniveau. På dagen kommer vi omkring flere sider af det, der skal til for at hverdagen spiller. Her er plads til både alvor og humor, inspiration og konkrete værktøjer, dybde og underholdning.

Hvordan har du det med høje forventninger og perfektionisme? Og hvad skal der til, for at du trives i dit job. Det er nogle af de emner, vi tager fat på. Vi kommer også omkring nogle kerneområder, der kan gøre stor nytte i din dagligdag – konflikthåndtering og effektive e-mails. Dagen rundes af i højt humør med et indlæg om, hvordan vi bruger humor i hverdagen. Og som altid vil Lise Rønne vil føre os igennem dagen.

Hver dag servicerer du andre – NU ER DET DIN TUR! På Receptionistdagen kræver vi intet andet af dig, end at du sammen med dine kolleger lader dig inspirere både fagligt og personligt.

Vi glæder os til at byde dig velkommen!

Jeres mening

Jeg roser dagen som helhed. Fint input til sådan én som mig, som ikke har kolleger at dele hverdagen med. Dejligt at møde andre receptionister.

- Herdis I. Petersson, I/S Vestforbrænding

Det var en super dejlig og inspirerende dag. Kunne helt sikkert godt tænke mig at komme igen næste år.

- Annette Yde, Moderniseringsstyrelsen

Jeg roser Lise Rønne. Hun er da noget af det sødeste og mest behagelige og professionelle jeg længe har mødt.

- Pia Monrad, Casco Schönox Denmark A/S

Deltagerprofil

Receptionister, omstillingsmedarbejdere, kundeservicemedarbejdere og andre medarbejdere, der arbejder i frontlinie eller på anden måde er interesseret i emnet.

Talere

Lise Rønne >
Lise har stor erfaring fra mediebranchen. Siden 2002 har hun slået sine folder på skærmen – blandt andet i Aftenshowet og som værtinde på Danmarks vel nok mest populære talentshow – X-factor. I dag er Lise selvstændig og fik sin ilddåb som værtinde på Europas største tv-show – Eurovisionen. Hun mor til to og Lises egen x-factor, som journalist, kommer til udtryk i hendes indlevende og hjertelige facon, der sætter mennesker i centrum.
Mille Harvej >
Mille Harvej Larsen har arbejdet professionelt med kundeservice gennem de seneste 16 år, både som kundeservicemedarbejder, kundeservicechef og som rådgiver og underviser. Målet med Milles træning er skabe større arbejdsglæde hos medarbejderne, større tilfredshed blandt kunderne og bedre tal på virksomhedens bundlinje. Mille er en inspirerende underviser med fokus på det praktisk anvendelige. Hun har et skarpt analytisk blik og er skrap til at spotte, hvilke knapper, der med fordel kan skrues på for at skabe bedre resultater for alle parter.
Mette Rix >
Mette Rix er uddannet scenograf fra Wimbledon School of Art i London. Hun har igennem 12 år arbejdet som instruktør, hvor hun har arbejdet med film og TV, primært med Danmarks Radio. Derudover er hun uddannet Life og Businesscoach hos Manning Inspire og arbejder i dag som selvstændig performancerådgiver. De forskellige fagdiscipliner har gjort at hun har stor erfaring med at se, afkode og fremhæve folks personlighed og give dem konkrete måder at forbedre eller ændre i deres kommunikationsstil. Med scenografien som redskab er hun helt bevidst om hvordan tøj og rum udtrykker et budskab. Hun ved hvordan man iscenesætter sig selv, og hvilke signaler man sender.
Christina Wedel >
Christina Wedel har arbejdet som stylist for magasiner, film og privatpersoner de seneste 25 år. Hun har ligeledes bidraget som stylist på en række danske tv-produktioner, og selv været vært på 20 programmer som en af de 4 værter på ”Modepatruljen” på TV2 Zulu. Hun er ofte brugt som ekspert på Go Morgen Danmark. I 2009 skrev hun bogen ”Hvad klær mig?”. Christina Wedel har desuden fungeret som stylist på en lang række reklamefilm og -printkampagner og har mange års erfaring med komplet styling af kataloger og modeshows.
Rune Strøm >
Rune har en baggrund som socialpædagog og er uddannet professionel mediator. Desuden har han i en årrække arbejdet som ledelsesrepræsentant og tillidsmand, dermed har han kendskab til begge sider af bordet – ledere og medarbejdere. Nu arbejder han som efterspurgt kommunikationsekspert og foredragsholder rundt om i landet. I 2013 medvirkede han som ekspert i DR´s Danskernes Akademi i en udsendelsesrække om indlæring og trivsel. I sine foredrag anvender Rune personlige historier og eksempler, som vi alle kan genkende fra vores egen hverdag – og han er ikke bleg for at udstille sine egne mangler og fejltrin i bestræbelserne på at skabe forståelse og motivation hos sine deltagere.
Anna Thygesen >
Anna Thygesen er seniorrådgiver i Geelmuyden Kiese. Her rådgiver hun virksomheder og organisationer om bedre og mere effektiv kommunikation – og hun er helt skarp når det gælder kommunikation med den kvindelige del af målgruppen. Derudover rådgiver Anna også virksomheder generelt om strategisk kommunikation, salgsudvikling og eksportsalg. Anna har mere end 20 års erfaring fra nationale og internationale virksomheder inden for områderne ledelse, salg, marketing og kommunikation. Hun har desuden skrevet to bestsellere, Om Mus & Mænd (2004) og Anna T’s ABC (2008), og hun er ydermere en ofte benyttet kommentator i medierne og er fast i panelet på Radio 24/7’s program ”Det vi taler om”. Anna har altid et skarpt og markant bud på hvordan tingene hænger sammen.

Video

 

Rabat

Ved tre eller flere samtidige tilmeldinger fra samme virksomhed opnår i 10 % rabat.

Rabatterne kan ikke kombineres.

Afbestillingsbetingelser

Afbestilling skal ske skriftligt. Ved afbestilling indtil 14 dage før afholdelsen betales 15 % af konferenceafgiften. Fra dette tidspunkt betales det fulde beløb. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at give din plads til en kollega.

Konferenceprogram
  • Indtjekning med kaffe
  • Indledning ved dagens konferencier, journalist Lise Rønne

    Lise Rønne, Journalist og tv-vært, DR

  • Serviceadfærd - findes det?

    Mille Harvej Larsen, rådgiver og tidl. kundeservicechef

    ”Du skal bare være servicemindet” – det er nu lettere sagt end gjort for hver situation kræver sin håndtering og som receptionist er der ofte andre arbejdsopgaver, der venter på en. Men der er nogle helt konkrete ting, der er vigtige i mødet med andre mennesker, hvis det skal opfattes som god service og som positivt. Mille Harvej giver dig helt konkrete og lette værktøjer, der gør dig i stand til at skabe nærvær – uden at du skal krænge din sjæl ud hver gang en kunde eller en gæst kommer ind ad døren.

  • Interview ved Lise Rønne
  • Pause med kaffe, the og snacks
  • Indtag receptionen - styrk din personlige gennemslagskraft

    Mette Rix, instruktør og performancerådgiver

    Som virksomhedens ansigt udadtil er det nødvendigt at kunne træde i karakter og slå dine budskaber fast på den helt rigtige måde. Faktisk kan det sammenlignes med, at du som receptionist skal holde en tale foran publikum – hver dag! Få inspiration til at styrke din personlige gennemslagskraft i forhold til kunder, kollegaer, interne og eksterne samarbejdspartnere med performanceteknik. Det handler ikke bare om, hvad du siger, men i høj grad om måden du siger det på.

  • Interview ved Lise Rønne
  • Kort pause
  • Hvilken historie fortæller din påklædning om virksomheden?

    Christina Wedel, Stylist og foredragsholder

    Receptionisten er virksomhedens ansigt udadtil – en kliché ja, men som receptionist fortæller det første indtryk af dig – og dermed tøjet og måden du bærer det på, en historie om din virksomhed. Det store dilemma er, hvordan man er sig selv, samtidig med at man benhårdt repræsenterer firmaets værdier? Findes der et signaturlook for receptionister? Og hvordan sikrer du dig at din fremtræden fremhæver virksomheden og ikke ”forstyrrer”. Kort sagt - arbejder din påklædning med dig? Få konkrete redskaber fra stylistens verden, når Christina Wedel guider igennem faldgruber og giver gode råd.

  • Interview ved Lise Rønne
  • Frokost
  • Konstruktiv konflikthåndtering

    Rune Strøm, kommunikationsekspert, foredragsholder og forfatter til bogen ”Så tal dog pænt for helvede”

    Kan du nogle gange føle, at du sidder på øretævernes holdeplads? Alle kan have en dårlig dag, men hvis det skal være rart at gå på arbejde, så gælder det om at have værktøjerne til at håndtere de konflikter, der kan opstå i dagligdagen. Konflikter er et grundvilkår i alle relationer. Vi lærer gennem konflikter, og konflikter er kilde til udvikling for både dig selv, dine kollegaer og din arbejdsplads. Det handler ikke om at placere skyld eller jagte årsager, men om at håndtere konflikter konstruktivt. Bliv klogere på konflikters DNA og lær, hvordan du selv kan styre dine impulser og håndtere vanskelige situationer.

  • Interview ved Lise Rønne
  • Pause
  • Kvinde man(d) dig op! - et varmt farvel til Flinkeskolen

    Anna Thygesen, kommunikationsrådgiver, foredragsholder, radiopanelist og forfatter

    Naturligvis kan det som receptionist en styrke at ”være flink” – men derfor skal kvinder alligevel turde at være sig selv, sige fra og melde ud – ja i det hele taget være stærke og målrettede uden at gå på kompromis med deres kvindelighed og styrker. Anna Thygesen er som altid humoristisk og eftertænksom, når hun stiller skarpt på, hvordan kvinder IKKE har styr på ret meget og alligevel ønsker at sidde på førersædet i egen bus. Med baggrund i egne erfaringer fra erhvervslivet – og ikke mindst medierne – giver Anna Thygesen sit bud på, hvordan du skaber balance. Balance imellem det du rent faktisk mener, og det du siger og gør! Det kræver at man tager de nødvendige valg, lever med konsekvenserne og ikke mindst finder modet til at mande sig op og udnytte sine potentialer til fulde.

  • Trådene samles af Lise Rønne
Vis hele programmet
Downloads
Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser