Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
86185 - Digital kommunikation - god dialog på digitale kanaler og sociale medier
Nyt
1 dags kursus

Digital kommunikation - god dialog på digitale kanaler og sociale medier

Et kursus i digital kommunikation, der styrker dine kommunikative færdigheder og gør dig bedre til at kommunikere i den digitale verden.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 20 besvarelser

Når vi kommunikerer på de digitale og sociale medier, kan vi ikke altid regne med modtagerens fulde opmærksomhed. Sproget og tonen er anderledes, og dine brugere har travlt og forventer respons og interaktivitet.

På kurset i Digital kommunikation arbejder vi med retoriske redskaber om overbevisende skriftlig kommunikation og integrerer den nyeste viden om webmedier og internetbrugeres adfærd.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til dig, der dagligt er i kontakt med kunder og andre via forskellige digitale og sociale medier (mail, chat, video via fx jeres hjemmeside, Facebookside eller lign.) og gerne vil blive skarpere på at kommunikere og rådgive i den digitale verden.

Udbytte

  • Få forståelse for, hvad der kendetegner digital kommunikation – og hvilke krav det stiller
  • Bliv skarp til at afkode, hvordan du tilpasser din kommunikation til de forskellige digitale platforme og din modtager
  • ”Netikette” – hvad kan man tillade sig, og hvad kan man ikke?
  • Klar tale – få redskaber til at formulere dig godt og præcist
  • Lær at overbevise via digitale medier ved at tale til både fornuft og følelse

Indhold

  • Kommunikationssituationen: Få redskaber til at tage højde for sammenhængen mellem afsender, modtager, emne og kontekst
  • Er klarhed og præcision også mest hensigtsmæssigt i digital kommunikation?
  • Den digitale målgruppe: Hvem skriver man til via digitale platforme? Den digitale adfærd: Hvordan gebærder vi os på nettet og hvad betyder det for kommunikationen?
  • Fakta, følelser og troværdighed i digital kontekst: Hvordan overbeviser man det i den digitale verden?
  • At formulere: Hvad der kendetegner det gode sprog i skriftlig, elektronisk kommunikation?

Form

Kurset vil være en kombination af oplæg, diskussioner og øvelser, og vi vil bruge cases fra deltagernes hverdag, så læringen fra kurset bliver så virkelighedsnær som muligt. Undervejs arbejder deltagerne med en konkrete tekster fra deres egen verden. Både underviser og øvrige deltagere vil give feedback på teksterne.

Underviser

Undervisningen varetages af undervisere fra Teknologisk Instituts netværk bestående af branchens dygtigste undervisere. Underviserne er alle højtuddannede inden for deres felt og har stor praktisk erfaring med undervisning og rådgivning i private virksomheder, kommuner og ministerier. På kurserne får du retorisk teori og praktiske redskaber, der effektiviserer din kommunikationsproces og din performance.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser