Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
86256 - Engelsk for receptionister
Nyt
1 dag kursus

Engelsk for receptionister

Når firmaets udenlandske kunder og samarbejdspartnere ringer, er det en stor udfordring for mange, at udtrykke sig ”rigtigt” på engelsk.Alle de udtryk og vendinger man benytter i forbindelse med professionel telefonbetjening på dansk – hvad hedder de på et korrekt engelsk? På kurset ”Engelsk for receptionister”, lærer deltagerne at ekspedere udenlandske telefonsamtaler på en effektiv og serviceminded måde, så kunderne føler sig godt og professionelt behandlet.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 5 besvarelser

Det er vigtigt, at sproget ikke bliver en barriere der kan skabe misforståelser, men tværtimod bliver et redskab til professionel service.

Deltagerprofil

Alle i virksomheden der betjener indgående telefonsamtaler, og derved er med til at tegne firmaets ansigt udadtil. Typiske deltagere er medarbejdere i omstilling og reception.

Kurset vil være en naturlig opfølgning på kurset ”Professionel telefonservice” (dog ikke et krav).

Udbytte

  • At lære deltagerne at betjene udenlandske forretningsforbindelser på en venlig og professionel måde
  • At deltagerne opnår større sikkerhed i besvarelsen af udenlandske opkald.
  • At undgå misforståelser i telefonen, når samtalen foregår på engelsk.

Indhold

  • Faste vendinger i reception og omstilling
  • Tal (telefon- og faxnumre m.m.)
  • Tidsangivelser (datoer og tidspunkter)
  • Stavning (navne, mailadresser m.m.)
  • Lytte- og udtaleøvelser
  • Small-talk og høflighedsfraser i forbindelse med modtagelse af gæster
  • Kultur og sprog – hvor kan vi som danskere blive misforstået?
  • Cases over situationer fra reception og omstilling
  • Personlig handlingsplan

Form

Involverende og aktiv undervisning, som tager udgangspunkt i deltagernes egen hverdag samt problemstillinger.´På kurset vil der være en række praktiske øvelser over situationer fra reception og omstilling. Fyldestgørende kursusmateriale udleveres til alle deltagere, som efter kursus kan benyttes som effektivt opslagsværk.

Underviser

Taastrup: Inge Lise Bjørn Nielsen

Inge Lise Bjørn Nielsen
Inge Lise Bjørn Nielsen er uddannet translatør og tolk og ekstern lektor på CBS. Hun har undervist medarbejdere i små og store virksomheder inden for forskellige brancher. Hun er en engageret, entusiastisk og lydhør underviser, som sætter kursistens undervisningsbehov i centrum.




Aarhus: Patricia Pischke

Patricia Pischke
Patricia Pischke er cand.ling.merc. med mange års erfaring med afholdelse af kurser for en lang række små og store virksomheder. Patricia kombinerer sin praktiske erfaring med sin stilling som ekstern lektor på Aarhus Universitet. Hun er en engageret og dynamisk underviser, som involverer sine kursister aktivt i undervisningen og giver dem løsninger på hverdagens sproglige udfordringer.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser