Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
72805 - ERFA-gruppe for receptionsansvarlige
Nyt
4 dage eRFA-møde

ERFA-gruppe for receptionsansvarlige

Som leder eller ansvarlig for virksomhedens reception/omstilling, har man sjældent kolleger hvor man kan få input og nye ideer til at højne servicen i receptionen og til at udvikle sine medarbejdere/kolleger. Dette har vi hørt fra mange af vores deltagere og kunder gennem tiden, og derfor har vi valgt at etablere en ERFA-gruppe for receptionsansvarlige, som kan imødekomme ønsket om sparring og erfa udveksling med ligestillede.

Virksomhedens reception/omstilling er i høj grad ansigtet udadtil og er omdrejningspunkt for firmaets daglige drift og virke. På trods af dette, kan man som leder eller ansvarlig for receptionen, ofte føle sig lidt ”Palle alene i verden”, da man ikke rigtig har nogen man fagligt kan sparre med i hverdagen.

Deltagerprofil

Receptions-/omstillingsansvarlige fra private og offentlige virksomheder. En ERFA-gruppe består af 10-18 personer fra forskellige virksomheder.

Udbytte og målsætning

At skabe et netværk af kolleger (med samme ansvarsområde) som man kan erfaringsudveksle med. At skabe et forum, hvor man kan få vendt ideer og problemstillinger, og få nye input til den løbende udvikling af receptionen.

Indhold og form

ERFA-gruppen mødes fire gange om året fra kl. 12.00 til kl. 16.00.

Møderne holdes på skift hos de enkelte medlemmer, hvor værten kort præsenterer sin virksomhed og viser hvordan reception og omstilling fungerer hos dem.

Hvilke emner der skal bringes op og drøftes på møderne, beslutter medlemmerne selv alt efter behov og ønsker. Typiske emner kunne være:

  • Hvordan udvikler og motiverer vi medarbejderne?
  • Hvordan sikrer vi en ensartet betjening af kunderne?
  • Hvordan måler vi den oplevede service i receptionen?
  • Hvilket udstyr og hvilke værktøjer findes der – hvad bruger andre, og med hvilken erfaring?
  • Hvordan holder vi på de gode medarbejdere?
  • Hvordan synliggør vi receptionen internt?

Teknologisk Institut deltager på alle møder som tovholder og eventuel idégenerator.

Teknologisk Institut koordinerer mødeaktiviteterne, udsender mødeindkaldelser og referater og sørger for alt det praktiske.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser