Få 5 tips til at håndtere konflikter!

Kursusadministration

Kontakt os

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til 72203000

35656 - håndtering af konflikter

Få 5 tips til at håndtere konflikter!

Oplever du dårlig stemning mellem dig og en kollega? Føler du dig frustreret over en anden persons handlinger? Du kan selv gøre noget for at forbedre situationen! Her er 5 tips der kan gøre dig bedre til at håndtere konflikter, når de opstår:

  • Henvend dig direkte til personen, undgå at diskutere konflikten med andre.
  • Fortæl hvordan du oplever situationen med ”jeg-sætninger”, f.eks. kan du sige: ”Når du siger X, oplever jeg det som en nedladende kommentar”.
  • Spørg hvordan personen selv oplever situationen, og giv dig tid til at lytte. Søg at forstå den andens synspunkt.
  • Vis, at du har forstået personen ved at anerkende, f.eks. ”Det jeg hører dig sige er...” eller ”Nu hvor jeg har fået dit perspektiv, kan jeg godt se, hvordan min kommentar kan misforstås”.
  • Undgå, at konflikter går op i en spids ved hverken at være aggressiv eller underdanig. Vær i stedet assertiv ved at afmåle din reaktion, så den er passende.

Lær mere om emnet på kurset ”Konflikthåndtering - fra fastlåst til fremdrift”