Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
86197 - Forretningsudvikling i servicevirksomheder
Nyt
2 dage kursus

Forretningsudvikling i servicevirksomheder

Med dette kursus får du indsigt i, hvordan dine kunder oplever virksomhedens serviceydelser - og hvordan du forbedrer serviceydelserne med fokus på kunden og bundlinjen.

Servicerejsen

Arbejder du med at forbedre og udvikle serviceydelser til virksomhedens kunder? Så er dette kursus for dig. Du får overblik over forskellige værktøjer og metoder, der kan forbedre jeres kunders oplevelse af virksomhedens ydelser – og derved forbedre økonomien i virksomheden.

Deltagerprofil

Kurset er for dig, der arbejder med at udvikle de serviceydelser, som din virksomhed leverer til jeres kunder eller brugere – enten som primær ydelse eller som supplement til jeres kerneydelse.

Udbytte

  • Kendskab til de værktøjer, der skaber sammenhæng fra kundeservice til bundlinje
  • Viden om, hvordan du udvikler din service på udgangspunkt i kundernes feedback
  • Overblik over, hvordan du kan nytænke din virksomheds serviceydelser
  • Metoder til at afklare, hvor du kan udvikle nye service, der giver værdi for dine kunder

Indhold

  • Servicerejsen – (service kontrakten, ressourceforbrug, viden om kunderne, kundeoplevelse)
  • Maskinrummet – fokus på: Effektivitet, HR og ressourcer, brand og netværk, vidensoptimering.
  • Aftestning af nye serviceydelser
  • Serviceforretningsmodel – kunde- værdi, -relation, -gruppe, økonomi, koncept
  • Porteføljestyring, processer, frontoffice/backoffice
  • Opbygning af prototyper på ydelserne

Form

Undervisningen er involverende og praksisnær og tager udgangspunkt i deltagernes egen virkelighed kombineret med cases.

Underviser

Erik Hallgren
Erik W. Hallgren arbejder som innovationskonsulent og facilitator og er ekspert i at træne og udvikle virksomheder i forhold til servicerejsen. Erik har en praksisnær tilgang til at arbejde med innovation, forretningsmodeller og strategisk planlægning.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser