Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
86198 - Inddrag dine kunder i virksomhedens forretningsudvikling
Nyt
2 dage kursus

Inddrag dine kunder i virksomhedens forretningsudvikling

Kunders input til din forretningsudvikling kan gøre den afgørende forskel. Det afgørende er, at du ved præcis, hvordan og hvornår, du skal involvere kunderne - de værktøjer får du på dette kursus.

Involvér dine kunder

Når du involverer dine kunder i virksomhedens forretningsudvikling øger I træfsikkerheden af nye tiltag. Du kan inddrage kunderne i forskellige stadier af en udviklingsproces - fra identifikation af deres behov til feedback på nye produkter eller serviceydelser. Det afgørende er, at du ved præcis, hvordan og hvornår du skal involvere kunderne. De værktøjer får du på dette kursus.

Deltagerprofil

Du kan eksempelvis være leder eller nøgleperson for innovationssatsninger. Du er enten begyndt eller har et ønske om, at opbygge en mere eller mindre struktureret proces omkring ”brugerdreven innovation” – at inddrage dine kunder i udviklingsøjemed.

Udbytte

  • En klar forståelse for hvad brugerdreven innovation er
  • Træning i at analysere hvilke typer af kunder, der er relevante at involvere - og hvornår i processen brugerne bedst involveres
  • En række metoder til brugerdreven innovation, som du afprøver i praksis på kurset
  • Indblik i hvordan dine kunders adfærd på digitale medier kan anvendes i din virksomhed
  • Kendskab til faldgrubberne ved brugerdreven innovation
  • Redskaber til at arbejde struktureret med forretningsudvikling, produkt- og serviceudvikling,
  • Konkrete værktøjer til at analysere jeres kunders behov


Indhold

Dag 1:

  • Introduktion til principperne for brugerdreven innovation
  • Ledelse og styring i brugerdrevne innovationsprocesser
  • Feltarbejde – brugerdrevne innovationsmetoder i praksis

Dag 2:

  • Best practice analysemetoder
  • Digitalt feltarbejde i form af online
  • Innovationsmetode og analyseopsamling
  • Ekstern oplægsholder fra relevant virksomhed

Form

Undervisningen er involverende og praksisnær og tager udgangspunkt i deltagernes egen virkelighed kombineret med cases.

Efter kurset er det muligt at tilkøbe kurset: ”Design Thinking – workshop” eller ”Brug dine kunders digitale fodspor i din forretningsudvikling” for kun DKK 3.500.

Undervisere
Signe Skov-Hansen

Signe Skov-Hansen er seniorkonsulent med en baggrund som sociolog. Hun har 8 års erfaring med udvikling og ledelse af involverende innovationsprocesser med både små og store multinationale virksomheder i krydsfeltet mellem digital transformation, sociale teknologier og forretningsudvikling.



Ana D’Auchamp
Ana Maria D’Auchamp er innovationskonsulent med en baggrund som design- og innovationsingeniør og har fem års professionel erfaring med facilitering af Design Thinking og innovationsprocesser med inddragelse af brugere i behovsafdækning, idégenerering, konceptualisering, design og implementering af løsninger.




Lars Frello
Lars Frello er digital innovationskonsulent med en praktisk baggrund i krydsfeltet hvor it, kommunikation og innovation mødes. Lars arbejder med at udvikle og implementere digitale strategier i danske virksomheder, med inddragelse af medarbejdere og eksterne målgrupper vha. brugerdreven innovation og andre nye innovationsformer.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser