Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
88751

ITIL® Foundation

Gør ligesom mere end 1100 andre og få den grundlæggende viden om hovedprincipperne og tankegangen bag ITIL Best Practices for IT Service Management, samt en forståelse for ITIL strukturen og de basale koncepter. Du får et godt kendskab til ITIL terminologien og bliver klædt på til at tænke i processer og procesforbedringer. Kurset giver dig kompetencer på Foundation niveau, i henhold til ITIL version 3, 2011 Edition. Kurset kan afsluttes med en certificering fra Dansk IT på den sidste kursusdag. Prisen for certificering er ikke indeholdt i kursusprisen.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 270 besvarelser

Det er godt med så intensiv fokus på ITIL i 3 dage, således man virkelig får det under huden.
- Henny Malefijt, Danfoss

Forudsætninger

Der er ingen særlige forudsætninger for deltagelse i kurset.

Ønsker du at afslutte kurset med en certificering, bør du påregne ca. 6 timers forberedelse i forbindelse med kurset.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til dig, som ønsker viden om og forståelse for IT Service Management ITIL Version 3, 2011 Edition. Det kan være fordi din virksomhed anvender eller påtænker at anvende IT Service Management eller fordi du skal deltage i et projekt indenfor IT Service Management. Kurset danner grundlag for yderligere uddannelse inden for ITIL Life Cycle.

Generelt et rigtig godt kursus forløb, med en fantastisk engageret og dygtig underviser. God information før og efter kursus forløb. Rigtig god forplejning.
- Martin Bach, Nordea Bank Danmark

Indhold

  • Service Management som en disciplin
  • Forstå Service Lifecycle
  • Nøgle principper og modeller
  • Generiske koncepter
  • Udvalgte processer
  • Udvalgte roller
  • Udvalgte funktioner
  • Teknologi og arkitektur
  • ITIL Kvalitetsplaner

I kurset er indeholdt øvelser, praktiske opgaver og eksempler på test-certificeringsspørgsmål.

ITIL Best Practice er sammensat af 5 grundlæggende hovedområder:

  • Service Strategy
  • Service Design
  • Service Transition
  • Service Operation
  • Continual Service Improvement

Disse hovedområder danner en ramme for IT service Life Cycle, som belyser værdien for forretningen, ROI og løser specifikke forretningsbehov ved brug af IT.

Kursusmateriale

Inden kursusstart vil du få adgang til download af en lille ITIL introduktion på engelsk, som vil hjælpe dig med forberedelsen til kurset, mindske dit hjemmearbejde og sidst men ikke mindst give dig et større udbytte af kurset.

Øvrigt kursusmateriale og eksamen er på dansk.

Certificering

Der vil være mulighed for at tage en certificering på den sidste kursusdag. Det er en multiple-choice opgave med 40 spørgsmål af 1 times varighed. Ved beståelse udsteder Dansk IT et certifikat til dig i ITIL Foundation Certificate in IT Service Management.

Certificeringen koster kr. 1.950 ex moms, og er ikke indeholdt i kursusprisen. Du kan bestille din certificering ved tilmeldingen til kurset.

Bemærkninger

ITIL® is a Registered Trade Mark of AXELOS Limited

The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited

Jeg roser underviseren for gode formidlingsevner og stor tålmodighed i undervisningen.
- Kresten Bay, Kulturstyrelsen

Underviser

Undervisningen varetages af en erfaren underviser fra Teknologisk Instituts netværk bestående af branchens dygtigste undervisere.

The ITIL® Accredited Training Organization logo is a trade mark of AXELOS Limited

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser