Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
87702

ITIL® Managing Across Lifecycle Capability Kursus (MALC)

Dette ITIL® Intermediate kursus fører kursisten ind i de praktiske aspekter af ITIL® Service livscyklus med fokus på forretningsledelse og styring af forudsætninger, mål, formål, processer, funktioner, aktiviteter samt tværgående sammenhænge mellem processerne på tværs af livscyklusområderne.Managing Across the Lifecycle certifikatet er det sidste modul af Service livscyklus og/eller Service Capability Intermediate kursus, som fører til ITIL Expert kompetencerne i Service Management.Kurserne laves som et samarbejde mellem en række anerkendte danske ITIL® Kursusudbydere.

Forudsætninger

Kursusdeltageren skal:

  • Have erhvervet et ITIL Foundation certifikat – 2 point (Kursus deltagere der har erhvervet et Foundation certifikat fra tidligere versioner af ITIL, f.eks.: ITIL v2, skal bestå den nuværende version af ITIL Foundation eksamen, før deltagelse på dette kursus). Derudover skal kursisten have erhvervet yderligere minimum 15 point fra deltagelse i ITIL Service Lifecycle eller Service Capability kurser
  • Der er ingen obligatoriske minimumskrav men 2 til 4 års professional erfaring med at arbejde med IT Service Management vil være en fordel
  • Det anbefales at kursisten afsætter tid til et forstudie inden kursusstart, til review af kursuspensum beskrivelsen og tilhørende områder af ITIL Service Management praktiske vejledning, specielt den tilhørende ITIL livscyklus publikationer. Beskrivelse af kursuspensum kan downloades her.

Deltagerprofil

Dette ITIL® Managing Across the Lifecycle kursus er målrettet til:

  • Individuelle som behøver forretnings og ledelsesforståelse af ITIL livscyklus og/eller erfaring i hvordan ITIL implementeres i forhold til at forbedre IT serviceleverancekvaliteten i egen organisation.
  • Individuelle der ønsker et ITIL Expert certifikat i IT Service Management, hvor dette kursus er det sidste obligatoriske modul, der fører til ITIL Expert certifikatet.
  • Individuelle der ønsker at udvide deres certifikat til ITIL Master niveau, hvor ITIL Expert er en forudsætning.
  • IT konsulenter involveret i IT Service Management implementeringer og forbedringsprogrammer.
  • Typiske roller som (men ikke begrænset til) CIO, Senior IT ledere, IT Ledere, IT konsulenter og IT specialister.

Dette kursus kan tages som et selvstændigt kursus, men udbydes som led i en række ITIL® Intermediate Capability kurser med mulighed for at blive tildelt ITIL® Expert.

Point: 4 point i forhold til ITIL® certificeringsprogram.

Hovedfokus for dette kursus er de styrings- og implementeringsmæssige processer/aktiviteter og metoder samt tilgangen til at eksekvere disse processer i et praktisk, gennemførligt læringsmiljø. Kurset er et optimalt miks af læringsmetoder, som giver kursisterne den mest effektive tilgang til at udvide deres ITIL viden inden for Service tilbud og aftaler samt at kunne anvende denne viden realistisk og i praksis.

Læringspunkter

Ved afslutningen af dette kursus har kursisterne opnået kompetencer i:

  • Introduktion til IT Service Management forretnings og ledelsesmæssige problemstillinger
  • Styring og kontrol af planlægning og implementering af IT Service Management
  • Ledelse og styring af strategiske ændringer
  • Risikostyring
  • Forstå organisatoriske problemudfordringer
  • Vurdering af Services
  • Forstå komplementærer industrielle vejledninger

Kursusmateriale

Kursisten vil modtage en kursusbog indeholdende præsentationsmateriale samt tilhørende referencemateriale, praktiske eksamensopgaver, hjemmearbejde og opgaver.

Eksamen

Certifikatbevis for bestået ITIL Foundation og/eller deltagerbevis for deltagelse i Release, Control and Validation Capability kursus fra en Akkrediteret kursusudbyder, er obligatorisk for at deltage i eksamen.

  • Eksamen er uden hjælpemidler, med otte (8) multiple-choice spørgsmål, som er scenariebaseret og hvor scoring er gradueret i forhold til svarmuligheder
  • Eksamenstiden er maksimum 90 minutter for alle kursister i deres respektive sprog (kursister, der deltager i en eksamen, hvor eksamen er forskellig fra kursistens modersmål, har tilladelse til at anvende maksimum 120 minutter og må anvende en ordbog)
  • Hvert spørgsmål har 4 mulige svarmuligheder med forskellig pointgivning.

For at bestå eksamen skal optjenes mindst 28 ud af 40 mulige point svarende til 70% korrekt besvarelse.

Certificeringen koster kr. 2.000 ekskl. moms og er ikke indeholdt i kursusprisen. Eksamen foregår på kursets sidste dag fra kl. 14.

Kurset er lavet som et samarbejde mellem ITpreneurs Nordic, KMD, Tech College Aalborg, Teknologisk Institut og ØBERG Partners.

The ITIL® Accredited Training Organization logo is a trade mark of AXELOS Limited

Downloads
Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser