Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
86222 - Key Account Manager (KAM) - hvis du er sælger og har ansvaret for de store kunder

Key Account Manager (KAM) - hvis du er sælger og har ansvaret for de store kunder

Har du som KAM’er de fornødne værktøjer til reelt at arbejde som KAM? Når der arbejdes med de større kunder, skal der mere til end gode tilbud og overtalelsesevner – KAM’ens spilleplade er både større – men også mindre end sælgerens. Få viden der tydeliggør og rammesætter KAM’ens rolle og få værktøjer der kan booste KAM’ens omsætning, indtjening og “Customer Lifetime Value”.

Relation og timing

Er man KAM skal man være forberedt på at arbejde "på den lange bane", og ofte vil et salg ske som i et samspil mellem relation og timing - pointen er, at det er KAM'eren der i høj grad er med til at skabe timingen.

Deltagerprofil

Key Account Managers og andre som arbejder med relationssalg.

Udbytte

  • Forståelse for hvordan KAM adskiller sig fra salg
  • Lær at arbejde strategisk i KAM-rollen
  • Konkrete værktøjer til fastholdelse og udvikling af kunder
  • Få struktureret KAM og salgsproces, så top- og bundniveau hæves markant
  • Indsigt i vigtige synergier ml. kolleger/organisation og dit salg
  • Indblik i ledelsesmæssige forudsætninger for KAM-rollen

Indhold

  • Afklaring af: Hvorfor KAM, hvad er KAM og hvad er KAM ikke?
  • Mapping af organisationer og mapping af formelle og uformelle beslutningstagere
  • Er KAM det samme som salg? Totalt kundeoverblik og -styring kræver mere end gode salgsfærdigheder
  • KAM og egen organisation - hvad er mine roller? Sådan bruger du dine kolleger optimalt
  • KAM og kunden - hvem skal jeg have styr på?
  • Balancen mellem bestående og nye kunder
  • Motivation af kunden: Derfor er KAM vigtigt
  • Sådan udvikler du og fastholder kunden
  • KAM matrix: Hvem, hvad, hvorfor og hvor ofte?
  • KAM og ledelse. Du er ansvarlig og skal lede andre for at have styr på kundeforholdet - men er du leder?

Form

Kurset veksler mellem teori og praktiske øvelser, hvor du får lejlighed til at arbejde med dine egne konkrete klagesituationer og afprøve de redskaber, som præsenteres i løbet af kurset. Du får feedback undervejs, og du lægger en plan for din egen klagehåndtering.

Underviser

Leon Birdi
Leon Birdi er specialist i kunderelationer og arbejder med salgs- og serviceoptimering i både offentlige og private organisationer. Han arbejder bl.a. med konflikthåndtering hos Politiet og i Kriminalforsorgen. Hans undervisningsstil er praktisk, direkte og løsningsorienteret

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser