Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
86069 - Kom i gang med en social medie-strategi (29-07-16)

Kom i gang med en social medie-strategi

Skal I i gang på de sociale medier? Eller er I der allerede, men savner fælles fodslag og synlig effekt? Med en social medie-strategi kan I sikre, at jeres indsats er både målrettet og målbar. På dette kursus får du værktøjer og viden til at komme i gang med en social medie-strategi for din virksomhed. Kom væk fra den første Facebook-fascination og lær at udnytte de sociale medier på den rette og mest udbytterige måde. Dette populære kursus, er nu blevet afholdt mere end 6 gange.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 14 besvarelser

Højt vidensniveau, dygtig underviser, tydeligt kompetent.
- Anne Kondrup Tiedemann, Dansk Center for Organdonation

Den nye virkelighed er digital

På dette kursus bliver du bliver introduceret til, hvordan man kan tænke strategisk i forhold til sociale medier. Du får en introduktion til elementer, der kan tænkes ind i en SoMe-strategi samt værktøjer til selv at udarbejde og implementere strategien. Du lærer metoder til at opsætte konkrete mål for din tilstedeværelse, og til at tænke både kort- og langsigtede mål ind i strategien.

Kurset er ikke et teknikkursus. Der bliver ikke snakket om, hvordan du optimerer din Facebook-side, bruger Power Editor til annoncering eller skriver rigtigt på din Twitter-profil. Vi skal op i helikopteren og bl.a. se på de muligheder, de sociale platforme giver for at skabe værdi - både for jer og jeres kunder. Andre emner, vi skal omkring: Hvilke sociale platforme er overhovedet relevante for netop jeres virksomhed eller organisation? Hvordan afklarer I de overordnede mål og arbejder med hhv “bløde” og “hårde” mål? Hvordan skaber I forankring og sikrer, at alle arbejder med de samme mål for øje?

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til alle, som ønsker at inddrage de sociale platforme i virksomhedens kommunikation. Du sidder i en funktion, hvor du arbejder med virksomhedens kommunikation eller marketing.

Udbytte

  • Viden om, hvordan du udnytter de sociale medier til at understøtte din overordnede strategi
  • Metoder og redskaber til selv at gå i gang med det strategiske arbejde
  • Kendskab til digitale værktøjer til drift, monitorering og måling
  • Større gennemslagskraft i organisationen via synliggørelse af værdien af sociale medier.

Indhold

Sociale medier i kommunikationen

  • Det ændrede kommunikationsforhold mellem afsendere og modtagere
  • Hvordan kommunikerer du godt med din målgruppe?
  • Cases og koncepter for at arbejde med kommunikation i de sociale medier

Sociale medier i organisationen

  • Sociale mediers påvirkning af hele virksomheden – ikke kun marketing og kommunikation
  • Organisatoriske udfordringer og faldgruber

Metoder, modeller og værktøjer

  • Teorier og modeller, der kan anvendes i strategiudviklingen
  • Værktøjer til planlægning, drift og monitorering
  • Eksempler på konkrete social medie-strategier

Form

Kurset tager udgangspunkt i en række forskellige modeller og teorier, samt underviserens arbejde med at udvikle og implementere sociale mediestrategier for diverse virksomheder og organisationer. Du vil med andre ord blive introduceret til såvel et teoretisk framework som flere praktiske eksempler på, hvordan man udvikler en strategi for sociale medier.

Kurset indeholder gruppeøvelser og diskussioner af de enkelte deltageres specifikke udfordringer fra deres daglige arbejde.

Jeg roser underviseren. Hun var velforberedt og dygtig til at formidle.
- Thomas Kallenbach, E-Vet

Undervisere

Charlotte Rosell

Charlotte Rosell
Charlotte Rosell har arbejdet med digitale medier i over 15 år. Hun har siden 2009 udelukkende beskæftiget sig med sociale medier - blandt andet som global Social Media Manager for smykkefirmaet Pandora. Charlotte har siden 2013 arbejdet som selvstændig rådgiver og konsulent og hjælper i dag små og store virksomheder med at få succes på de sociale platforme - fra strategi til implementering.

Eller

Jesper Kramer Borggaard

Jesper Krqamer Borggard
Jesper Kramer Borggaard er cand.comm. med speciale i strategisk kommunikation. Han har arbejdet med digital kommunikations- og forretningsrådgivning i de seneste 18 år. Jesper har i sit arbejde inden for digital strategi, strategisk kommunikation og organisationsudvikling rådgivet danske og internationale virksomheder som VELUX, DuPont, PANDORA og Realdania. Han er kendt for sin brændende interesse for digital kommunikation, hvilket afspejler sig i en levende, dynamisk og engageret undervisningsstil, hvor alle spørgsmål er velkomne.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser