Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
86168 - Koordinatoruddannelsen - overbygningsmodul

Koordinatoruddannelsen - overbygningsmodul

Teknologisk Institut har sammensat et skræddersyet overbygningsforløb til Koordinatoruddannelsen. Her fokuserer vi på evnen til at lytte på ni forskellige niveauer og stille spørgsmål, der rykker. Du bliver yderligere trænet i at tage den "vanskelige" samtale.Mød tidligere kursister og få nye kompetencer.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 44 besvarelser

Styrk udvikling, refleksion og læring

Som koordinator står du ofte mellem ledelsen, faglige medarbejdere og de administrative medarbejdere, og en del af dit job er at sørge for, at kommunikationen og dermed koordineringen mellem disse er optimal. På overbygningen lærer du at tage den svære samtale med chefen eller kollegaen, når noget går skævt eller kunne forbedres. Derudover træner du dig selv i at stille udfordrende spørgsmål i rollen som koordinator og får værdifuld erfaring ved at træne din evne til at perspektivere ud fra forskellige kontekster.

Deltagerprofil

Alle tidligere deltagere på Koordinatoruddannelsen, udbudt af Teknologisk Institut fra 2013 - det er en forudsætning for kurset, at have deltaget på Koordinatoruddannelsen på Teknologisk Institut.

Udbytte

  • Modet og værktøjerne til at tage den svære samtale med kollega eller chef
  • Dybere kendskab til konflikthåndtering på baggrund af Koordinatoruddannelsens værktøjer
  • Forståelse for fordelene ved spørgerammer som kommunikationsmiddel
  • Træning i spørge- og lytteteknikker
  • Indsigt i, hvornår du med størst effekt stiller spørgsmål individuelt og teambaseret
  • Værktøjer til at udvikle engagement, refleksivitet og nye kompetencer hos dine kolleger og
  • Øget klarhed og gennemslagskraft i koordinatorrollen

Indhold

Dag 1 og 2: Spørgeteknik og coaching

Når du evner at stille gode spørgsmål, styrker du udvikling, refleksion og læring hos dine kolleger og din chef. På kurset får du værktøjer til at støtte dine kolleger i selv at reflektere og skabe en positiv forandring, hvad enten det drejer sig om opgaver, udvikling af kompetencer eller personlig udvikling. Du får indsigt i teorierne bag spørgeteknik, du finder ud af, hvornår du med fordel kan bruge teknikkerne, du trænes intenst og du bliver introduceret til at stille spørgsmål både på et individuelt og teambaseret plan.

  • Få indblik i grundlæggende spørgeteknik
  • Forløsning af det "uudnyttede potentiale"
  • Udvikling af dig selv og dine kolleger gennem coaching og spørgeteknik
  • Det bagvedliggende syn på menneskets udviklingspotentiale
  • Træning i forskellige roller som koordinator – alt efter modtager

Dag 2: Formiddag: Den svære samtale

I princippet har du gennem din uddannelse erhvervet dig de værktøjer, der sprogligt klæder dig på til at tage ”svære samtaler”. På denne eftermiddag aktiverer vi din viden i konkrete cases. Vi arbejder specifikt med at omsætte din viden til praktik og kommer omkring, hvad det er netop DU skal være opmærksom på.

  • Udnyttelse af evnen til at ”gå i en andens sutsko” – forberedelse af en svær samtale
  • En samtalemodel – en skabelon du kan holde dig til for at ”komme hele vejen rundt”
  • Cases og rollespil (meget gerne situationer fra DIN dagligdag)

Form

Kurset veksler mellem oplæg, erfaringsudveksling og øvelser. Overbygningen består af to intensive dage. Som deltager får du en pakke med spørgekort, du kan bruge i din hverdag samt bogen ”Coach dig selv” af Kjeld Fredens og Anette Prehn.

Undervisere

Charlotte Juul
Charlotte Juul er en af landets mest dynamiske undervisere. Hendes kendetegn er stor deltagerinvolvering og direkte kommunikation - baseret på et solidt fagligt fundament. Assertiv kommunikation, coaching, teamudvikling, forandringsledelse, konflikthåndtering og formidlingstræning er hovedområderne, og Charlotte er kendt for rent faktisk at skabe forandringer, hvor medarbejdere skal gøre noget andet, end de plejer.

Erik Juul
Erik Juul har arbejdet med kommunikation og formidling hele livet. Erik er uddannet skolelærer i 1982, og siden 1997 har han været selvstændig og undervist inden for kerneområderne coaching, kommunikation og formidling. Han ser det som sin opgave at kombinere stor faglighed med leg og kreativitet. Det skal være sjovt at udvikle sig! Eriks seminarer og kurser er opbygget over en skabelon med meget høj deltageraktivitet og en dynamik, der giver ny energi til det videre arbejde efter kurserne.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser