Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

Kurser i konflikthåndtering

Teknologisk Instituts kurser i konflikthåndtering klæder dig på til at løse nogle af de sværeste opgaver på arbejdspladsen og skabe et positivt arbejdsklima.

Deltag på et af vores kurser i konflikthåndtering og lær, hvordan du håndterer vanskelige situationer eller personer på en konstruktiv måde til glæde for dig og din virksomhed.

Læs mere
Alle priser er ekskl. moms
  • Afholdelsesgaranti
  • Ledige pladser
  • Fyldt

DKK 11.400 kr

Konflikthåndtering - fra fastlåst til fremdrift

Nr. 19120 A
2 dage kursus
Næste afholdelse 10/10 2016
  • Aarhus
    10. til 11. oktober 201610/10 - 11/10 2016
  • Taastrup
    12. til 13. december 201612/12 - 13/12 2016
  • Taastrup
    6. til 7. marts 201706/3 - 07/3 2017
  • Odense
    26. til 27. april 201726/4 - 27/4 2017
Vis flere datoer

Lær at udnytte potentialet og mulighederne i hverdagens konflikter. Dette kursus giver dig konkrete værktøjer til at håndtere og opløse konflikter og bruge dem som kilde til udvikling.

DKK 3.990 kr

Sådan håndterer du besværlige personer

Nr. 86080 A
1 dag seminar
Næste afholdelse 10/10 2016
  • Taastrup
    10. oktober 201610/10 2016
  • Taastrup
    9. marts 201709/3 2017
  • Taastrup
    12. oktober 201712/10 2017

Få al den viden du skal bruge for at håndtere besværlige medmennesker i din hverdag med en af Danmarks mest underholdende, kompetente og erfarne undervisere. På dette kursus lærer du at tackle besværlige personer konstruktivt, så de ikke dræner dig for energi og arbejdsglæde.

DKK 5.990 kr

Succesrig og effektiv konflikthåndtering

Nr. 12915 A
1 dag kursus
Næste afholdelse 8/12 2016
  • Taastrup
    8. december 201608/12 2016
  • Taastrup
    23. januar 201723/1 2017
  • Odense
    5. april 201705/4 2017
  • Aarhus
    15. juni 201715/6 2017
Vis flere datoer

Få en nemmere og mere gnidningsfri hverdag og bliv mere effektiv, fordi du kan rette din tid og energi på reelle problemstillinger. På dette kursus får du værktøjer til at klare selv de mest besværlige konflikter, og du lærer, hvordan du bliver mere konstruktiv i din omgang med mennesker.

DKK 4.990 kr

Konflikthåndtering i tværfaglige miljøer - optimer rummeligheden mellem faggrupper

Nr. 12941 A
1 dag kursus
Næste afholdelse 6/12 2016
  • Taastrup
    6. december 201606/12 2016
  • Taastrup
    28. februar 201728/2 2017
  • Aarhus
    31. maj 201731/5 2017
  • Taastrup
    6. september 201706/9 2017
Vis flere datoer

Flere og flere virksomheder ønsker at skabe den synergi, der kan fremkomme, når mennesker med forskellig faglige baggrunde mødes for at udvikle, problemløse eller innovere. Men det kan være svært at forstå kolleger med en anden faglig baggrund end ens egen. På dette kursus får du inspiration til at se på dine ”vanskelige” kolleger med andre øjne, så du bliver i stand til at tackle problematiske situationer og vende dem til positive udfordringer, uden at dræne dig selv for energi.

DKK 6.400 kr

Fra konflikter til det gode samarbejde i projekter

Nr. 86065 A
1 dag kursus
Næste afholdelse 8/12 2016
  • Taastrup
    8. december 201608/12 2016
  • Taastrup
    19. april 201719/4 2017
  • Aarhus
    7. juni 201707/6 2017
  • Taastrup
    5. oktober 201705/10 2017
Vis flere datoer

Lær hvordan du tager hånd om projektets konflikter, så de ikke erobrer projektarbejdet. På dette kursus får du en forståelse for, hvordan en konflikt udvikler sig, og hvad du kan gøre som deltager i en konflikt, så projektet holdes på rette kurs.

DKK 11.400 kr

Vanskelige samtaler

Nr. 88916 C
2 dage kursus
Næste afholdelse 1/12 2016
  • Taastrup
    1. til 2. december 201601/12 - 02/12 2016
  • Taastrup
    9. til 10. marts 201709/3 - 10/3 2017
  • Taastrup
    1. til 2. juni 201701/6 - 02/6 2017
  • Aarhus
    11. til 12. september 201711/9 - 12/9 2017
Vis flere datoer

Få indsigt i hvordan du vender en vanskelig samtale til en konstruktiv samtale. På dette kursus bliver du præsenteret for forskellige typer af vanskelige samtaler og bliver trænet i at gennemføre dem.

DKK 9.900 kr

Klagehåndtering

Nr. 72491 A
2 dage kursus
Næste afholdelse 14/11 2016
  • Taastrup
    14. til 15. november 201614/11 - 15/11 2016
  • Taastrup
    27. til 28. marts 201727/3 - 28/3 2017
  • Aarhus
    21. til 22. september 201721/9 - 22/9 2017
  • Taastrup
    30. nov. til 1. dec. 201730/11 - 01/12 2017
Vis flere datoer

Lær at vende de utilfredse kunder til glade ambassadører for din virksomhed. På dette kursus bliver du trænet i at kommunikere professionelt og effektivt med de utilfredse kunder - med udgangspunkt i den enkelte kundes oplevelse.

DKK 1.590 kr

Online kursus: Difficult Conversations Collection

Nr. 72771 P
365 dage online kursus
Online adgang
  • Få adgang til online kurset

Få strategier og værktøjer, der klæder dig på til at imødegå besværlige samtaler. Du får indsigt i hvorledes besværlige samtaler kan forvandles til noget konstruktivt for begge parter. Kurset er på engelsk og foregår online, når det passer dig. Du har adgang til online kurset i 365 dage.

DKK 3.600 kr

Online kursus: Workplace Conflict Collection

Nr. 72784 P
365 dage online kursus
Online adgang
  • Få adgang til online kurset

Få konkrete værktøjer til at løse konflikter på arbejdspladsen. Konflikter kan opstå overalt – også på arbejdspladsen - og det er derfor nødvendigt at lære at håndtere dem, så de ikke forhindrer produktiviteten. Kurset er på engelsk og foregår online, når det passer dig. Du har adgang til online kurset i 365 dage.

DKK 5.100 kr

Online kursus: Fundamentals of Working with Difficult People Collection

Nr. 72785 P
365 dage online kursus
Online adgang
  • Få adgang til online kurset

Få teknikker til at håndtere vanskelige kollegaer. Kurset giver dig teknikker til at kunne håndtere selv de mest vaskelige personer, lige fra aggressive, til negative og manipulerende mennesker. Kurset er på engelsk og foregår online, når det passer dig. Du har adgang til online kurset i 365 dage.

DKK 1.150 kr

Online kursus: Troublemakers – konflikter i frontlinjen

Nr. 72798 P
182 dage online kursus
Online adgang
  • Få adgang til online kurset

Online videokursus i 7 moduler. Du bliver klædt på til mødet med konfliktsøgende personer i frontlinjen – fra øjeblikket før I står ansigt til ansigt, via kropssprog, stemmeføring, dialog, afvikling af mødet – til din personlige nødplan, hvis situationen kommer ud af kontrol.

Mere om konflikthåndtering

Konflikter finder sted hele tiden og er ofte forbundet med negativitet og frustration. Ikke nok med at konflikter er svære at komme uden om, indtræffer de også i alle situationer, både i privaten og i arbejdslivet.

Værktøjer til konflikthåndtering:

Konflikthåndtering er den proces, hvor du mindsker de negative elementer i konflikten og i stedet forsøger at flytte fokus til de positive elementer, der kan være i en konflikt. Den gode konflikthåndtering handler altså om, at du lærer af konflikten og bruger den læring fremadrettet.

Hvis konflikten opstår, kan du benytte ”konflikttrappen” til at blive bevidst om hvilket stadie en konflikt befinder sig i, og hvordan du skal gribe den an.

Derudover kan du gennemgå følgende 3 steps for, at sikrer den optimale læringsproces og håndtering af konflikten:

1. Find ud af essensen af konflikten

Er det én person, der er besværlig og som er rod til konflikten? Hvis ja, find ud af årsagen hertil, og tag en snak med den pågældende person om problemet.

Uanset situationen, er kommunikation og forståelse for modparten altid ingredienserne i god konflikthåndtering. En konflikt er altså ikke på forhånd dømt til at resultere i noget negativt. Med god konflikthåndtering kan konflikten vendes til en fordelagtig samtale med et positivt og værdifuldt udfald.

2. Acceptér forskelligheder

Nogle gange må du acceptere at mennesker er forskellige, og har en anden tilgang til arbejdet end dig selv. God konflikthåndtering er nødvendigt for at opretholde et godt samarbejde, på trods af uoverensstemmelser, hvorfor god kommunikation og dialog er vigtig.

3. Husk at konflikter ikke nødvendigvis er negativt

Husk at konflikter ofte et tegn på forskellige verdenssyn, og at dette netop kan føre til nyskabelse og udvikling. Konflikter kan altså være udbytterige at italesætte, så forskelligheder og uenigheder kommer frem.