Kurser

Billede der illustrerer kurset

Kurser inden for lederskab i projekter

Som projektleder skal man kunne lede og motivere sit projektteam og interessenter. Det er ofte en vanskelig og krævende opgave med uformelt ledelsesansvar og mange forskellige interesser.

På Teknologisk Institut har vi kurser, der kan udvikle dig i rollen som projektleder og hjælpe dig med at træde i karakter som leder.

Læs mere
Filtrér kurser 
Filtrér
      {{data}}
      {{data}}
      {{data}}
      {{data}}
      {{data}}
      {{data}}
      Ingen kurser opfylder dine filtre

      Men vi har 54 andre kurser inden for Lederskab i projekter.

      Få ny inspiration til din kompetence­udvikling

      Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.

      Indtast venligst et validt navn
      Tilmelder nyhedsbrev
      Tak for din tilmelding
      Teknisk fejl

      Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til kurser@teknologisk.dk

      Mere om ledelse af projektteam og interessenter

      Når det drejer sig om projektledelse med fokus på teamet, og de aktører der er indblandet, handler ens lederskab om at kunne noget med mennesker. At være god til at lede et projektteam handler om at have overblik og kunne facilitere en god proces. Samtidig skal du kunne motivere dit team så de yder deres bedste og kunne løse eventuelle konflikter.

      Ledelse af projektteams og interessenter handler blandt andet om

      • Motivation af teamet
      • Tydelig kommunikation
      • Facilitering af processer

      Konflikthåndtering og samarbejde

      Et succeskriterie for en god proces er godt samarbejde, og det er dit ansvar som leder af projektteams at facilitere dette samarbejde og håndterer konflikter. Den gode leder løser ikke kun konflikter i projektteams men forebygger dem, og det er derfor betydningsfuldt med konkrete metoder hertil.

      Kommunikation i projekter

      Uanset størrelsen af projektteamet er det stærkt nødvendig med en leder, der er god til at kommunikere. Uden tydelig kommunikation bliver processen besværlig, konflikter skabes og effektiviteten daler. Klar kommunikation er derfor altafgørende for projektteamets effektivitet og skal vægtes højt som leder af projekter.