Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
72533 - Marketing for ikke-marketingmedarbejdere

Marketing for ikke-marketingmedarbejdere

Dette kursus giver dig de grundlæggende redskaber til at komme godt i gang med marketingdisciplinen.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 6 besvarelser

Optimalt samarbejde – bliv medspiller for marketing og forretning

God marketing er at forstå, hvad der er vigtigt for kunden, og opfylde det bedre end konkurrenterne. Har du ikke en teoretisk uddannelse i marketing, kan du her få grundlæggende viden om marketing og en effektiv værktøjskasse, så du kan handle effektivt på kundens ønsker fra den første kontakt over køb, levering og evt. efterfølgende servicering. Du bliver i stand til at samarbejde optimalt med marketing og forretningen som medspiller, frem for at se på fra sidelinjen.

Elisabeth var super til at komme med eksempler fra den "virkelige" verden - hun er en fantastisk formidler, med en indlevende og smittende energi

- Heidi Bach Svanholmer, SAS Institute A/S

Deltagerprofil

Dette kursus er rettet mod dig, der har brug for grundlæggende marketingviden og redskaber, og ikke har en teoretisk uddannelse i marketing. Du kan være projektleder, mellemleder, nøglespecialist indenfor produktudvikling, produktion, IT eller kommunikation, ekstern eller intern konsulenter osv. osv. - kort sagt er kurset rettet mod alle, der savner en værktøjskasse til at arbejde i praksis med marketing, kunder og kommercielle udfordringer.

Udbytte

  • Du får opbygget en komplet værktøjskasse.
  • Overblik over de vigtigste begreber indenfor marketing.
  • Enkle, effektive redskaber til alle faser, fra afdækning og prioritering af kundebehov, via målretning af produkt og budskab til markedsføringen hele vejen ud til kunden.
  • Viden om markedsføring til såvel virksomheder (Business-to-Business) som forbrugere (Business-to-Consumer).
  • Praktiske eksempler på, hvad der virker og ikke virker, både i den fysiske verden og online
  • Kommer i gang med at målrette dit produkt, dit budskab og din markedsføring bedre.
  • Styrker din evne til at se nye muligheder for at tilfredsstille kundernes behov og skabe værdi.

Værktøjskassen kan generelt bruges til at se på, hvordan man kan omsætte nye muligheder – f.eks. nye teknologier og ændrede kundebehov - til konkrete produkter og markedsføre dem så det skaber resultater. Du får et bredt fundament, som klæder dig på til at påtage dig opgaver med mere kommercielt indhold. Værktøjskassen kan anvendes både overfor interne og eksterne kunder.

Indhold

  • Hvad adskiller vinderne fra taberne – konkrete data fra marketingprojekter.
  • Overblik: Et simpelt og nyttigt værktøj til at se på forretningsmodeller, som vinder kraftigt frem i disse år (Business Model Canvas).
  • Hvad er vigtigst for kunderne – redskaber til opsamling og konkretisering af kundebehov (konkrete teknikker du kan bruge, gode/mindre gode spørgsmål, de tre forbudte ord, enkelt værktøj til kundeprofilering mm.).
  • Hvem skal vi gå efter – og hvad har størst værdi? (benefits <-> features, hvordan finder man de tre vigtigste produktegenskaber/pointer, hvordan designer man den gode historie, mm.).
  • Hvordan når vi kunderne – i den fysiske verden (storkundesalg, salg via distributør mm) og online (bl a brug af Google, Youtube og andre dominerende platforme).
  • Virkemidler i markedsføringen - styrker og svagheder, hvornår er hvad relevant (inkl. sociale medier og online statistikværktøjer, bl a Facebook, model til at fortælle den gode historie, tilpasning til forskelle i kundernes beslutningsproces mm). Mål og opfølgning.

Form

Kurset tager udgangspunkt i deltagernes egen hverdag og erfaringer, og bygger på dialog og diskussion med fokus på det praktiske og anvendelige. Der anvendes cases som alle kan diskutere og lære af, med eksempler på markedsføring overfor såvel virksomheder som forbrugere. Inden kurset er der mulighed for at stille konkrete og specifikke spørgsmål, som vil blive besvaret undervejs.

God marketing er at forstå, hvad der er vigtigt for kunden, og opfylde det bedre end konkurrenterne, fra den første kontakt til køb, levering og evt. efterfølgende servicering. Kurset giver dig grundlæggende viden om marketing, så du forstår hvordan du kan aflæse og handle effektivt på kundens ønsker fra start til slut. Du bliver i stand til at samarbejde optimalt med marketing og forretningen som medspiller, frem for at se på fra sidelinjen.

Underviser

Elisabeth Bro
Elisabeth Broe Christensen har undervist i marketing siden 1999, bl.a. for Henley Executive MBA, og har lang praktisk erfaring med at få medarbejdere fra andre funktioner og på alle niveauer klædt på til at tage del i marketingsindsatsen, bl.a. fra jobs som marketingchef hos Cat@log International og Head of Global Business Learning hos Novozymes. Elisabeth arbejder med definition og praktisk gennemførelse af forretningsstrategier, og er en entusiastisk og levende underviser som tager afsæt i deltagernes hverdag og fokuserer på, at de straks kan anvende kursusindholdet.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser