Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
NAO i undervisningen

UndervisningsTeknologiAgent

Få indsigt i fremtidens teknologiske landskab og redskaberne til at implementere fremtidens teknologier i din egen og dine kollegers undervisning.

I fremtiden vil et stort antal job blive automatiseret. Også akademiske job, som jurister, journalister, økonomer og endda læger. Nogle professioner vil helt forsvinde og nye opstå. Nogle prognoser hævder, at op mod 80 procent af fremtidens job ikke er opfundet endnu. Det sætter naturligvis undervisere i en vanskelig situation, hvor hvilke kompetencer efterspørges i en fremtid hvor robotter, 3D-printere og kvantecomputere er hverdag, og hvor grænserne mellem det analoge og digitale mere eller mindre udviskes?

På dette kursus får du viden om den teknologiske udviklings betydning for samfundet, uddannelse og kompetencekrav samt redskaber og metoder til at arbejde struktureret med teknologi, innovation og entreprenørskab i undervisningen.

Udbytte

Du får viden, inspiration og konkrete værktøjer til at udvikle, evaluere og dokumentere teknologi-støttet læring i praksis. På kurset bliver du også klædt på til at kunne indgå som facilitator i implementeringen af nye undervisningsteknologier på din arbejdsplads.

Indhold

Kurset foregår som en vekslen mellem faglige oplæg og hands-on workshops, som tager udgangspunkt i deltagernes egne erfaringer, kontekst og behov og som giver praktisk indføring i f.eks. undervisning med 3D-printer, virtual reality og programmering af robotter.

På kurset får du:

  • Nyeste viden om udviklingen inden for forskellige typer avanceret teknologi samt dennes betydning for samfundet, uddannelse og kompetencekrav i fremtiden
  • Værktøjer til at udvikle teknologi-støttet undervisning og arbejde struktureret med teknologibaseret innovation og entrepenørskab i undervisningen
  • Indsigt i faktorer, processer og potentielle barrierer i arbejdet med implementering af ny teknologi samt metoder til inddragelse af chef, kolleger og elever/studerende i arbejdet med udvikling af teknologi-støttet undervisningspraksis
  • Introduktion til og hands-on erfaring med forskellige konkrete teknologier på området

Målgruppe

Kurset er for dig, der selv underviser eller arbejder med kompetenceløft og vejledning af andre undervisere. Kursets indhold tilrettelægges så det i videst muligt omfang tilpasses kontekst og målgruppe for deltagernes egen undervisning og praksis.

Varighed

2 dage + mellemliggende hjemmeopgave

Underviser

Specialist Lykke Brogaard Bertel: Lykke er cand.it og ph.d. i robot-støttet læring og undervisning og ekstern lektor i problem-baseret læring ved Institut for Planlægning, AAU samt ved Syddansk Universitets’ civilingeniøruddannelse i Læring og Oplevelsesteknologi.

Konsulent Peter Billeschou ved Teknologisk Institut: Peter er uddannet inden for Velfærdsteknologi og Biomedical Engineering og arbejder med innovation, udvikling og test af prototyper bl.a. inden for bioinspireret teknologi.

Pris

4.900 kr. pr. deltager inklusiv forplejning på kursusdagene

Der er pt. ikke sat dato på, hvornår uddannelsen afvikles næste gang, men skriv til venligst besked til pve@teknologisk.dk for at komme på listen med interessede (ikke forpligtende) - vi opretter et hold, når der er tilstrækkeligt med interessetilkendegivelser.

Andre kurser