LEGO® SERIOUS PLAY®

Carsten  Christiansen

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 30 24.

Lego Serious Play produktkortforside

LEGO® SERIOUS PLAY®

Fælles vision gennem involvering
Ønsker du at gribe din virksomheds strategiarbejde an på en anderledes måde, er LEGO® SERIOUS PLAY®-metoden et godt alternativ. Metoden er medarbejderinvolverende og sikrer, at alle har et fælles sprog til at diskutere virksomhedens position - nu og i fremtiden. Resultatet er en fælles forståelse for virksomhedens identitet og omverden, samt en kortlægning af virksomheden ved brug af LEGO®-klodser.

Hvorfor lege med LEGO®
LEGO® SERIOUS PLAY®-metoden er alsidig, involverende og forankrende. Den er et dialog-, strategi- og teambuildingværktøj, som bygger på forskning om læring og kommunikation, og den inddrager flere læringsstile end nogen anden metode. Metoden viser især sin styrke, når problemstillingen er kompleks, når en gruppe skal samarbejde i en proces, og når der skal udjævnes intellektuelle og magtmæssige forskelle, da alle skal lære et nyt, fælles sprog, nemlig LEGO®.

En håndgribelig vision
Gennem en eller flere workshops får din virksomhed mulighed for at komme i dybden på en anderledes måde med et seriøst emne. Helt konkret bygger I i fællesskab din virksomheds fremtidsvision i LEGO®-klodser - en fælles vision, der ikke kan gemmes eller glemmes i en skuffe.

Fakta

  • LEGO® SERIOUS PLAY®-metoden er en medarbejderinvolverende metode, som gør, at alle bliver hørt og inddraget
  • Processen består af 1-2 workshops, som involverer virksomhedens ledelse og centrale medarbejdergrupper
  • Processen består af fem faser, der tilsammen giver en fælles forståelse for virksomhedens identitet og omverden
  • LEGO® SERIOUS PLAY®-metoden er brugbar ved opstart af projekter, strategiforløb, større forandringer og generelt situationer, hvor mange skal kommunikere og har forskellige udgangspunkter.

 

Case

Fødevarestyrelsen: Når en organisation taler sammen om strategien