Litteratur om innovation, idéudvikling og forhandling - Kunsten at gennemføre en workshop

Henning Sejer Jakobsen

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72201433

Litteratur om innovation, idéudvikling og forhandling - Kunsten at gennemføre en workshop

KUNSTEN AT GENNEMFØRE EN WORKSHOP
Henning Sejer Jakobsen
1. udgave
240 sider
ISBN-13: 978-87-996602-2-3 (2015)
Pris: 199 kr. med moms (Bestil bogen hos: Jane Hagelskjær, jaha@teknologisk.dk)

For projektlederen, innovatøren, træneren, coachen og lederne, der vil have forskellige mennesker til at præstere sammen.

I takt med øget globalisering, hvor kravet til nye innovationer skabt på tværs af fagligheder stiger, bliver behovet for at kunne håndtere mangfoldige grupper større og større. Den intellektuelle kapital skal videndeles i effektive procesdesign, bl.a. ved gennemførelse af workshops, samtidig med at brugen af kreative værktøjer er blevet mere normen end undtagelsen. Denne kompleksitet har også medført et skift i ledelsesstil herunder måden at lede grupper på.

Denne bog er både en teoretisk indføring og en praktisk guide i det at Kunsten at gennemføre en workshop - en ny bog om at gennemføre workshops på effektiv vis.lade mennesker mødes for skabe nye muligheder. Bogen beskriver detaljeret alle de aspekter, der skal indgå for at gennemføre en workshop mest effektivt. Bogen giver en række ”håndtag” at regulere på, alt efter hvad du vil opnå og alt efter den enkelte situation. En workshop er et rigtig godt værktøj, hvis det benyttes til det rigtige og på den rigtige måde. Bogen har derfor en detaljeret indføring i de elementer, begreber og forståelser, der skal til for at gennemføre en vellykket workshop. Endeligt indgår en lang række teknikker og "to do / not to do"-beskrivelser, inden det hele samles sammen i en slags workshop i workshopsbogen fra mange vidt forskellige personer med dyb erfaring i det at gennemføre faglige møder. Bogen er velegnet for enhver, der arbejder med workshops, projektledelse og med det at samle mennesker for at skabe.

Bogen har 10 kapitler om det at gennemføre workshops, 240 sider med beskrivelser og teori, krydret med eksempler fra dagligdagen. Første kapitel beskriver forskellige måder at mødes på og det at lave en workshop. Kapitel 2-4 omhandler ingredienserne samlet i Deltagerne, Processen og Ledelsen. Kapitel 5-7 omhandler selve workshoppen før, under og efter. De sidste tre kapitler er praktiske råd, sidste en perspektivering fra andre personer, der gennemfører workshops.