Octopus Copenhagen A/S

Robert  Sigaard

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 20 33.

Octopus Copenhagen A/S

Case under det afsluttede projekt Next Practice, nye innovationsformer
- se mere herom på denne side: 
Projekt Next Practice.
 

Octopus Copenhagen A/S har vokseværk og vil gerne gå internationalt gennem digitale medier. Det kræver klarhed og strategi for livet på de sociale medier, som både åbner for ny service og involvering med kunderne.

Udfordring
Octopus Copenhagen A/S er en mindre virksomhed, der designer tasker og accessories med kant til kvinder i alle aldre. De er gået fra lille opstartsvirksomhed til at vinde markedsandele i Danmark med solid kundebase i Danmark og shop in shops hos blandt andet Magasin.

De er klar til at satse mere på eksport og vil gerne udvikle en strategi baseret på brug af digitale platforme til at møde kunderne online, så de kan arbejde med nye services, brugerinvolvering og co-creation. Tilstedeværelsen på sociale medier skal samtidig give Octopus Copenhagen A/S et mere personligt ansigt til omverden og mere direkte dialog. 

Løsning
Virksomhedens ny Facebookside har efter de første to måneder 118 fans og oplever en god respons med kommentarer og likes samt direkte forespørgsler. 58 % af de tilmeldte profiler er passende kvinder mellem 25-44 år.

Octopus Copenhagen A/S er i fuld gang med implementeringen og organiseringen af deres digitale profil. Af konkrete tiltag kan nævnes: har været på Roskilde Festival og co-create med kunderne, har afholdt opstartskonkurrence og snigpremierer på nye kollektioner samt inviteret backstage til at følge virksomheden udvikle sig.

Proces
Der blev fokuseret på at give Octopus Copenhagen A/S indsigt og erfaringer med de sociale medier samt skabe en digital tilstedeværelse, der understøtter virksomhedens behov og at de forstår at bruge de valgte platforme mest hensigtsmæssigt.

Gennem processen er både ledelse, kontor- og designpersonale blevet inddraget. Desuden er bureauet, der har udviklet deres hjemmeside, også været inddraget gennem workshop og sideløbende sparring.

Værktøjer
Co-creation via sociale medier(Web 2.0).
Workshops med medarbejdere i udvikling af koncept og strategi.