Presse - Pressemeddelelser

Ann Frisenborg Marker

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72203007

IPR og strategi

Presse - Pressemeddelelser

Her finder du de seneste pressemeddelelser fra Teknologisk Institut.

Har du spørgsmål, eller mangler du materiale, er du velkommen til at kontakte teamleder Ann Frisenborg Marker på telefon +45 72 20 30 07.

17.08.2015

Hamp kan blive Nordens bidrag til en bæredygtig modekultur
Satsning på nordisk dyrket hamp til tekstilindustrien kan på længere sigt blive rentabelt og bæredygtigt, viser ny rapport fra Teknologisk Institut. Modeindustrien er en af verdens mest ressourcekrævende og forurenende industrier. Her kan tekstiler af dansk dyrket hamp være et bæredygtigt alternativ.
Netværk styrker social innovation i kommunerne
Kommunerne arbejder sammen i netværk for at blive bedre til at arbejde sammen med private aktører. Formået er at gå nye veje til at skabe bedre velfærdsløsninger.
Nyt bioraffinerings-pilotanlæg etableres på Teknologisk Institut til udvinding af råstoffer fra planterester
Et nyt projekt, SUBLEEM under Grøn Omstillingsfond, skal demonstrere potentialet i at skabe værdifulde biobaserede produkter fra planterester som fx roetoppe, opskyllet tang og rester fra ølproduktion.
Teknologisk Institut vil fjerne halvdelen af dine produkter
Virksomhederne kan forøge produktiviteten og indtjeningen ved at forenkle produktprogrammet med metoden Simplimize. Nyt center på Teknologisk Institut vil samle viden, uddannelse og rådgivning til erhvervslivet.