Presse - Pressemeddelelser

Ann Frisenborg Marker

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 30 07.

IPR og strategi

Presse - Pressemeddelelser

Her finder du de seneste pressemeddelelser fra Teknologisk Institut.

Har du spørgsmål, eller mangler du materiale, er du velkommen til at kontakte teamleder Ann Frisenborg Marker på telefon +45 72 20 30 07.

17.08.2015

Danske virksomheder taber innovationskraft på grund af mangel på viden
Danske fremstillingsvirksomheder mister indtjening eller må opgive udvikling af nye produkter, fordi de ikke har adgang til den nødvendige viden eller det nødvendige udstyr. Det viser ny undersøgelse fra Teknologisk Institut. Nu skal nyt internationalt samarbejde hjælpe virksomhederne.
Datadreven ledelse kan skabe markante produktionsforbedringer og kundetilfredshed
Mange danske virksomheder kan have gavn af en optimering af deres forretningsprocesser, vurderer Teknologisk Institut, der samtidig peger på Six Sigma-strategien til at opnå det. Teknologisk Institut har derfor valgt at opruste på uddannelsesfronten fra januar 2017 og forene Danmarks mest kompetente Six Sigma-eksperter.
Fremtidens træbeskyttelsesmaling kræver mindre vedligeholdelse
Innovationsfonden støtter nyt projekt, som udvikler en ny og mere renoverings effektiv træbeskyttelsesmaling. Målet et forøge robustheden af malingen, så den kan påføres under langt mindre krævende betingelser overfor vejr og underlag - samtidig med, at det er en mere bæredygtig løsning.
Stormfloden sender bakterier fra kloakken indenfor
En lang række boligejere kæmper lige nu med eftervirkningerne fra århundredets stormflod, hvor vandstanden flere steder i landet steg kraftigt og medførte oversvømmelser. Flere steder var det dog ikke kun vandløb og søer, der fandt vej til boligejernes stuer og kældre, men også indtrængende kloakvand. Teknologisk Institut advarer om, at det kan betyde en høj risiko for forekomsten af sygdomsfremkaldende bakterier og råder til, at boligejerne er forsigtige under oprydningsarbejdet.
Undgå skimmelsvamp efter stormflod
Selvom vandet igen har trukket sig tilbage efter onsdagens stormflod, så er det ikke alle der kan ånde lettet op. For nogle bygningsejere kom vandet inden for i kældre og stuer og forude venter en vigtig opgave i at sørge for at få alt vandet væk, og undgå en anden ubuden gæst – skimmelsvampen.