Kunderne er glade for pølse tilsat fibre

Margit Dall Aaslyng

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 26 84.

markedstest

Kunderne er glade for pølse tilsat fibre

Den nyudviklede pølse kan anprises med ”fiberkilde” og er udviklet i samarbejde med Stryhns, Tulip og Måltidspartnerskabet.

DMRI har nu lavet en markedstest, og den viser, at der er potentiale for pølsen, især i detailhandlen.

  • Kunderne vurderede pølsen på en skala fra 1-5 (hvor 5 er bedst) og endte med samlet at give den 4.
  • 80 % af kunderne svarede, at de gerne vil købe den sundere pølse igen.
  • 1/3 af dem, der købte pølsen, sagde, at de valgte den pga. sundhed.
  • Ord som sund, appetitlig, hurtig, nem og mættende blev valgt til at beskrive den.

I projektet er samspillet mellem sundhed og velsmag nøje afstemt, og efterfølgende er kundernes respons afprøvet. Hermed øges sandsynligheden for, at der udvikles et produkt, der kan blive en sikker salgsucces.

 

Husk, at DMRI kan hjælpe dig i produktudvikling og test af produkter på markedet.