Tips fra Kurt Bo Genefke - Forventningsafstemning mellem virksomhed og leverandør

Bo  Genefke

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72203981

en mand og en kvinde giver hinanden hånden

Tips fra Kurt Bo Genefke - Forventningsafstemning mellem virksomhed og leverandør

Jeg har i den forløbende uge, til et foreningsseminar, haft den fornøjelse af at holde et indlæg omkring ”automatisering og robotter”.

to mænd står overfor hinanden og diskutererIndlægget gik på, hvor vigtigt det er at have afstemt sine forventninger. I spørgetiden efter indlægget var der en tilhører der spurgte, om det virkelig kunne betale sig at gøre så meget, da et sådan projekt jo alligevel vil ende med et skænderi med leverandøren!

I projekter som dette er det netop ”manglende afstemning af hinandens gensidige forventninger” der typisk er skyld i uoverensstemmelser.

Det jeg gennem mit daglige arbejde, og her i indlægget, forsøger at slå et kraftig slag for er; brug tid på forventningsafstemning inden, da skænderier ikke bidrager positivt til noget i projekterne.

Det er dyrt, når først anlægget står der og ikke producerer det forventede.

Glad og sur ansigtJeg ved godt, at det er lettere sagt end gjort, da det kan være svært at forstå, og vi vil jo alle nødigt ”tabe ansigt” - som fagspecialisterne siger. Derudover er man jo også tilbøjelig til at tænke ”de ved jo nok bedst”.

Men da denne type projekter minimum har ”to” deltagere; virksomheden og dens medarbejdere og leverandøren og dens medarbejdere - så går det ikke!

Hvis man vil undgå at komme til at stå i overstående situation, tilbyder jeg gerne at hjælpe.