Viden om Slagteri og Forædling Nr. 1 - En god smagsoplevelse kan øge produktets værdi

Susanne  Støier

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 27 18.

Viden om Slagteri og Forædling Nr. 1 - En god smagsoplevelse kan øge produktets værdi

En god smagsoplevelse kan øge produktets værdi

Af Carsten Gydahl-Jensen

sensorik_friseHar din virksomhed et nyt produkt, der skal have den rette kvalitet inden salg, eller har du et ønske om at højne kundernes oplevelse af varens kvalitet, så har vi metoderne til at teste med. Vores trænede smagsdommere vurderer produktet og sætter ord på deres sanseoplevelser.

Med en sensorisk analyse kan din virksomhed få viden om, hvilke egenskaber der karakteriserer et produkt. Konsistens, smag, udseende og lugt er karakteristika, som helst skal gøre godt indtryk på kunden. Vi tester smagsoplevelsen, så I kan fremstille produkter, der rammer den kvalitet, jeres kunder synes er optimal.

 

I vores akkrediterede laboratorium tester vi mange typer produkter:

  • Kød- og kødprodukter
  • Færdigretter og fastfood
  • Drikkevand og ‑varer
  • Andre fødevarer og nydelsesprodukter

 

Du kan vælge mellem simple tests til at kontrollere kvaliteten, når recepter eller produktionsprocesser ændres - eller beskrivende profilanalyser, der f.eks. benyttes i produktudvikling. Endelig er en forbrugerundersøgelse god til at skaffe information om forbrugeres præferencer for og accept af givne produkter. Danish Meat Research Institute har stor erfaring med forbrugeranalyser i Danmark, Norge og Sverige.

 

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til Camilla Bejerholm, cb@teknologisk.dk

Eller læs mere i brochuren: Gør dine varer et godt indtryk på kunderne?

 

Viden om Slagteri og Forædling Nr. 1 - udgivet 2009