Virksomheder aner ikke, hvad de vil på Facebook

Signe  Skov-Hansen

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72202768

Virksomheder aner ikke, hvad de vil på Facebook

Nedenstående er indledningen af en artikel i Jyllands-Posten d. 8.  december  2013, 'karriere', side 8, med udgangspunkt i et interview med konsortieleder Signe Skov-Hansen. Artiklen er skrevet af Michelle Hansen, Jyllands-Posten.


"En stigende andel af danske virksomheder har profiler på de sociale medier. Mange af dem ved bare ikke, hvordan de skal bruge medierne, og det kan forvirre kunderne, påpeger en ekspert.

Af MICHELLE HANSEN

Hele 40 pct. af de danske virksomheder vælger at investere tid og penge i at være aktive på Facebook, LinkedIn, Twitter osv., men langt størstedelen af virksomhederne gør sig ikke nogle overvejelser om, hvorfor de egentlig er på de sociale medier.

Det er nemlig kun 15 pct. af de danske virksomheder, der arbejder systematisk med at afdække brugerbehovet, viser tal fra Erhvervsstyrelsen. Og når virksomheder ikke har en strategi for deres færden på de sociale medier, får de ikke det fulde udbytte af deres indsats, mener Signe Skov-Hansen, der er konsortieleder på Teknologisk Institut .

»Danske virksomheder står med en konkurrencefordel, alene af den grund at langt størstedelen af danskerne har adgang til internettet og er rigtig gode til at bruge sociale medier.
Det ser vi ikke tilsvarende i andre lande. Men når virksomhederne ikke har en strategi, er der risiko for, at de ikke når de mål, de kunne have nået, hvis de havde et skærpet strategisk fokus,« siger Signe Skov-Hansen, der de seneste tre år har beskæftiget sig med at finde nøglen til værdiskabelse med social teknologi i innovationskonsortiet Community-Based Innovation, CBI."

Læs hele artiklen i pdf her: