3L kom hurtigt på markedet

Knud Erik Hilding-Hamann

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72201421

Hjælp til leverandørsøgning gjorde det nemt for 3L Office Products A/S – de sparede tid og ressourcer og fik mulighed for at komme hurtigere på markedet

3L kom hurtigt på markedet

3L Office Products A/S havde afdækket markedet uden det ønskede resultat. Derfor henvendte de sig til Center for Idé & Vækst for at foretage en søgning i deres globale ekspertnetværk. Søgningen førte til et værdifuldt resultat i et ellers svært gennemskueligt marked.

3L Office Product A/S udvikler og producerer et stort udvalg af produkter til kontor- og hjemmebrug, hvoraf størstedelen går til eksport. At finde de rigtige leverandører er et must for virksom-heden, men det er ikke altid ligetil.

”Tid er en vigtig faktor, når vi udvikler nye produkter og i dette tilfælde kunne vi ikke komme igennem til de rigtige partnere. Vi har tidligere haft stor succes med at anvende Center for Idé & Vækst, så derfor var det naturligt at få dem til at søge og kvalificere mulige emner i deres ekspertnetværk,” fortæller Yvonne Bang Andersen, Procurement Manager i 3L.

Gennemslagskraft førte til samarbejde
Som en del af processen med at lede efter leverandører var 3L selv på messer i Asien og forsøgte sig med søgninger via internettet - dog uden det ønskede resultat.

”Center for Idé & Vækst leverede en kvalificeret liste over mulige leverandører, og så var det let for os at kontakte dem én for én. Det viste sig faktisk, at vi allerede havde været i kontakt med den leverandør, vi endte med at vælge,” fortæller Yvonne Bang Andersen og fortsætter: ”Vi havde bare ikke den ekspertise, erfaring og gennemslagskraft, der skulle til, for at de betragtede os som en mulig samarbejdspartner. Det havde Center for Idé & Vækst.”

Sparede tid og ressourcer
3L sparede tid og ressourcer ved at outsource leverandørsøgningen, hvilket også giver dem mulighed for at komme hurtigere på markedet.

”Jeg vurderer, at det vil tage os en hel måned at søge efter relevante partnere til denne type opgaver. Dertil kommer udgifter til rejser til udlandet. Med Center for Idé & Vækst sparer vi en fast stilling, fordi vi kan ”booste” op og outsource den type opgaver i de perioder, hvor der er brug for det,” slutter Yvonne Bang Andersen.

Læs historien i en printvenlig version: