Carlsberg tester "vores øl" - Historien om historien – da ’vores øl’ kom forbi med et tv-hold

Søren  Henriksen

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72203168

Carlsberg tester "vores øl" - Historien om historien – da ’vores øl’ kom forbi med et tv-hold

Det var en af de gråvejrsdage, hvor det gik op for én, at der stadig er lang tid til jul… og til det bliver sommer… og så pludselig ringede telefonen.

Reporteren på pletten

Det var konsulent Søren Henriksen fra Emballage og Transport: Birgit, nu skal du høre, Carlsberg er her om et øjeblik. De kommer forbi med deres tv-udstyr og en journalist. De skal filme en transporttest af en ny emballage til øl. Vi har gennem et år arbejdet med det her projekt, og nu har vi fundet frem til den optimale emballage til en ny femliters plasttønde til hjemmefadølsanlæg. Har du mulighed for at komme forbi, så vi kan få skrevet en artikel til Teknotitser?

Hollywoodstemning på Teknologisk Institut

Der var næsten gået ’Hollywood’ i den. Dér, midt i Emballage og Transports transportprøvningshal ved port nr. 31 på Teknologisk Institut, var en journalist, en fotograf og et ’interviewoffer’ ved at gøre sig klar til tv-optagelserne. Et par paller med i alt 1440 liter af ’vores øl’ i emballage var genstand for opmærksomheden.

Hårdhændet behandling af øl

Nu skulle den indpakkede øl udsættes for en voldsom rystetur i en time for at teste, om emballagen kunne holde til det, der svarer til en lastbilstransport fra Danmark til Italien. Denne hårdhændede behandling af den emballerede øl skulle filmes og efterfølgende klippes ned til et tv-indslag på et par minutters varighed og krydres med et interview med laboratoriefuldmægtig Jane Tinning fra Carlsberg. Teknotitsers udsendte reporter fik også lejlighed til at tale med Jane og tage et par billeder.

 

Med det her tv-indslag vil vi fortælle medarbejderne, at det ikke er tilfældigt, at emballagen til de nye femliters plastbeholdere (plast-kegs)til fadøl ser ud, som den gør. Vi har arbejdet intenst på det her projekt i flere år, og deri indgår også det at optimere emballagen og lave ’cost save’. Nu vil vi bruge de levende billeder af en transporttest til at vise bryggeriarbejderne, chaufførerne, marketingfolkene og alle de andre medarbejdere, hvordan vi har testet den nye emballage hos Teknologisk Institut, understreger Jane Tinning fra Carlsberg.