Facebook skaber høj ROI for B2B-virksomhed

Lars  Frello

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 29 11.

Krogh Andersen er en mellemstor virksomhed, som beskæftiger
sig med visuel kommunikation. Virksomheden
er meget bevidst om, hvordan de får mest ud af deres
marketingpenge og har et ønske om at få bragt de sociale
medier i spil.

Facebook skaber høj ROI for B2B-virksomhed

Krogh Andersen er en mellemstor virksomhed, som beskæftiger sig med visuel kommunikation. Virksomheden er meget bevidst om, hvordan de får mest ud af deres marketingpenge og har et ønske om at få bragt de sociale medier i spil. Et mislykket forsøg på at komme på Facebook gav anledning til, at virksomheden meldte sig til netværket Klar Digital Tale – en beslutning som har betydet mersalg og øget opmærksomhed.

Stort fokus på at bruge marketingpenge bedst muligt, et ønske om at komme i kontakt med unge i lokalområdet og et behov for at udnytte sociale medier til at skabe mersalg og aktivere lokale sponsorater var blot nogle af Krogh Andersens overvejelser for fremtiden. Med det i baghovedet prøvede virksomheden at åbne en Facebook-side – dette uden større held eller funktion. Spørgsmålet om, hvorvidt det var klogt som B2B-virksomhed at være fokuserede på Facebook, meldte sig og var bevæggrund for, at virksomheden søgte hjælp udefra.

Klar Digital Tale
Krogh Andersen meldte sig til netværket Klar Digital Tale, som innovationskonsulenter fra Teknologisk Institut satte i værk sammen med Væksthus Nordjylland – et netværk som netop har sigte på at udnytte de medieteknologiske muligheder til at styrke forretningen. Her blev der blandt andet arbejdet intenst i workshops på at lave virksomhedens værdibaserede grundfortælling som et fundament til de historier, der skal fortælles om forretningen. Krogh Andersen åbnede en ny Facebook-side som en del af projektet og fik sparring på at bruge medieteknologierne samt på at få en mere strategisk forretningsbaseret tilgang til at bruge hjemmeside, nyhedsbrev og Facebook-siden. Herunder træning i at måle på og analysere indsatsen på egne medier.

Salgskampagner skaber mersalg
Flere direkte salgskampagner via Facebook-siden har ført til et direkte mersalg. Et nyt redaktionelt og målbart koncept for nyhedsbrevet er der også store forventninger til. Krogh Andersen har fået vished om, at selv for en B2B-virksomhed er Facebook en vigtig markedsføringsrampe og salgssted i lokalområdet samt forum for at aktivere deres mange sponsorater. Krogh Andersen har altid været meget handlingsorienteret, men har med Klar Digital Tale fået smag for at tænke mere analytisk og langsigtet med deres marketing-arbejde. Brugen af egne medier giver mere målrettet samt målbar marketing, der kan føre til et mersalg og hurtigere svare på, hvad der virker og ikke virker for Krogh Andersen.

Læs historien her:

Læs artiklen her: