Hvad dræber innovation i din organisation?

Knud Erik Hilding-Hamann

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 14 21.

Hvad dræber innovation i din organisation?

I vores første udgave af Innovationsbarometret lød spørgsmålet: ”Hvad dræber innovationen i din organisation?” 58 personer har svaret.

Resultaterne, som du kan se herunder, har bekræftet os i, at de fem idédræbere også spiller en væsentlig rolle for innovationsindsatsen i danske virksomheder og organisationer:

  • Mere end hver anden oplever, at processen fra idé til marked ikke er hurtig og effektiv nok.
  • Hovedparten mangler en model til at vurdere den konkrete værdi af innovationsindsatsen.
  • Særligt interessant er det, at mangel på allokerede ressourcer til innovation er oplevet af 2 ud af 3.

Vi anbefaler og arbejder med en proces, der sikrer vores kunder hurtige afprøvninger af nye ideer. Den speeder processen op og skaber hurtige resultater, uden at ressourceforbruget behøver at skyde i vejret. Med en vurderingsmodel, der validerer den faktiske værditilførsel, bliver innovationsprocessens forskellige iterationer løbende vurderet - og dermed også inden den dyre udviklingsindsats sættes ind. Det sker først, når løsningen er valideret, og risikoen for at fejle er minimeret.

Tak for besvarelserne og god grafaflæsning.

 

1. Har du oplevet at måtte opgive en idé eller projekt med stort potentiale, fordi der var risiko for at fejle?

Du ser en graf om innovation.

 

2. Oplever du, at der mangler en klar strategi og struktureret proces for innovation i din virksomhed eller organisation?

Du ser en graf om innovation.

 

3. Oplever du, at processen fra idé til marked ikke er hurtig og effektiv nok?

Du ser en graf om innovation.

 

4. Oplever du, at I mangler modeller til at vurdere den konkrete værdi af innovationsindsatser?

Du ser en graf om innovation.

5. Oplever du, at innovationsindsatser fejler, fordi der ikke er allokeret ressourcer nok i form af for eksempel penge, kompetencer, tid og ansatte?

Du ser en graf om innovation.