Innovationstjek fører til nyt design og nye markeder

Knud Erik Hilding-Hamann

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72201421

Innovationstjek fører til nyt design og nye markeder

Legetøjsproducenten Actoy stod i 2008 over for en udfordring: deres produkter blev kopieret af udenlandske konkurrenter. For at få rådgivning om deres muligheder på markedet benyttede Actoy sig af tilbuddet om et gratis innovationstjek fra en innovationsagent fra DELTA.

Innovationsagenten satte på innovationstjekket blandt andet fokus på Actoys produkter og hvordan disse kunne udarbejdes i helt nye materialer.

Resultatet er i dag et markant moderniseret design samtidig med, at en lang række komponenter er overflødiggjort. Eksempelvis er hele 38 delkomponenter til et par stylter forsvundet. Det har gjort stylten langt enklere at samle og dermed også at servicere.

Actoy er igen sine konkurrenter overlegen med moderne produkter, der kræver et langt større know-how at kopiere.

»Der er sket en stor forvandling af vores forretning. Vi har blandt andet fået et mere internationalt fokus. På produktsiden er vi blevet inspireret til et nyt materialevalg og design, og vi har nu et meget mere tidssvarende og moderne produkt«, fortæller indehaver Søren Ø. Eriksen.

Børn med stylter fra virksomheden Actoy

Om virksomheden: Actoy producerer lege- og læringsartikler til institutioner og skoler som fx stylter og andre udendørsaktiviteter.

Læs mere på virksomhedens hjemmeside.