NAO gør undervisningen spændende

Jørgen  Løkkegaard

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 21 70.

Robotten Nao og dreng der leger.

NAO gør undervisningen spændende

Danske folkeskoler er vilde med undervisningsrobotten NAO: Den kan anvendes på alle niveauer i undervisningen, i mange forskellige typer fag, øger teknologiforståelsen. Og motivationen for at arbejde med robotten er høj hos både store og små drenge og piger.

På Antvortskov Skole i Slagelse har NAO været en fast del af undervisningen gennem de seneste par år. I dag har skolen tre NAO-robotter.

"Det har gjort et og andet ved tilgangen til undervisningen. Nogle af vores elever, der har indlæringsvanskeligheder, ligger lige pludselig på samme niveau som de helt skrappe 10- og 12-tals piger, siger skoleleder Søren Ranthe ifølge Politiken.

Selv de yngste elever kan lære at programmere NAO, og de større elever kan udvikle mere komplicerede instrukser til robotten. Den legende og intuitive tilgang til programmeringen giver høj motivation hos eleverne. Og når først de har opdaget, hvor nemt det er at programmere NAO, er springet til at begynde at programmere i andre sammenhænge ikke så stort.

Se NAO danse Macarena
13-årige Mikkel er en af de elever, der har taget NAO til sig, og som også bruger tid på at programmere robotten i fritiden.

Han har programmeret NAO til at danse Macarena, og de yngre elever laver samme bevægelser som robotten. Se her hvordan på Politiken.dk

Ny teknologi på skoleskemaet
Danske folkeskoler forsøger i højere og højere grad at få ny teknologi på skoleskemaet, men nogle gange strander det på, at de rette lærerkompetencer ikke er til stede. Teknologisk Institut sælger NAO-robotten sammen med et kursus, hvor man lærer at bruge robotten i undervisningen.