Ny leverandør sætter skub i økonomien

Jane  Hagelskjær

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72202784

En leverandørsøgning gav et positivt resultat hos Damolin. Virksomheden står nu med et bedre produkt, bedre økonomi og mindre besvær.

Ny leverandør sætter skub i økonomien

Damolin har i lang tid haft problemer med bånd til lukning af kattegrusposer, der springer i tide og utide. En dyr og upraktisk løsning, som virksomheden gennem flere år har søgt en løsning på. Gennem en ny leverandør har virksomheden nu fundet en bedre løsning, som skubber økonomien i den rigtige retning.

Damolin er en højt specialiseret og yderst fleksibel virksomhed, som siden stiftelsen i 1942 blandt andet har produceret kattegrus samt olie- og kemikalieabsorbenter til en lang række industrielle formål. Produktion af kattegrus er en af virksomhedens spidskompetencer, men de har problemer med, at de varme- og kølebånd, som bruges til at lukke poserne til kattegruset, ofte springer. Båndene er dyre, og det er derfor gået hen og blevet en stor udgift for Damolin.

Hurtig og simpel vej til nye leverandører
Gennem en simpel mailkorrespondance med Center for Idé & Vækst får Damolin kortlagt en række tilbud på varme- og kølebånd fra forskellige leverandører.

"Processen var utrolig simpel. Jeg skrev en mail til en af konsulenterne fra Idé & Vækst med vores problemstilling. Kort tid efter havde vi flere potentielle leverandører. Det var nemt og effektivt – og ganske uforpligtende,” udtaler Marinus Andersen, fabrikschef på fabrikken i Fur.

Bedre og billigere bånd
Ud fra søgningen fandt Damolin frem til en leverandør i Tyskland, som kan levere tykkere bånd, der holder længere, og samtidig er båndene billigere.

"Vi har fået en økonomisk gevinst i og med, at vi nu bruger færre bånd til en lavere stykpris. Derudover har vi sparet masser af tid. Før vi kontaktede Center for Idé & Vækst, havde vi gennem et par år søgt efter en bedre løsning. Uden resultat. Derfor var det en ekstremt positiv oplevelse, at processen gik så hurtig, og at vi rent faktisk fik et positivt resultat ud af det,” afslutter Marinus Andersen.

Læs historien i en printvenlig version: