Tværfaglig markedsanalyse af kommercielt potentiale i ny teknologi

Claus Schøn Poulsen

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72202514

Tværfaglig markedsanalyse af kommercielt potentiale i ny teknologi

Eksperter fra tre forskellige fagområder på Teknologisk Institut har gennemført en omfattende markedsanalyse for Grundfos New Business A/S.
Analysen afdækker Grundfos-koncernens muligheder for forretningsudvikling, hvis virksomheden involverer sig i en ny teknologi, som er udviklet af Teknologisk Institut.

Tværfaglig markedsanalyse af kommercielt potentiale i ny teknologiCenter for Køle- og Varmepumpeteknik på Teknologisk Institut har gennem en årrække arbejdet med bæredygtige teknologier på køleområdet.
Teknologiudviklingen på dette område kan nu bredes ud til andre anvendelsesområder end køleområdet.

En af Instituttets aktivitetsplaner i Resultatkontrakt 2007-2009 med Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling handler om denne udbredelse af teknologien. I den sammenhæng er Instituttet blevet hyret af Grundfos New Business A/S til at gennemføre en markedsanalyse, som sætter fokus på de mest attraktive anvendelsesområder og aftagermarkeder ved igangsættelse af et udviklingsprojekt.  Markedsanalysen for Grundfos New Business A/S viser, at der er et væsentligt kommercielt potentiale for teknologien men ikke nødvendigvis på de anvendelsesområder og aftagersegmenter, der først blev antaget som værende de mest attraktive, fortæller ingeniør Ebbe Nørgaard fra Teknologisk Institut.

Instituttet har bragt kompetencer og erfaringer i spil fra forskellige faglige enheder på Instituttet, herunder center for Kemi- og Vandteknik, center for Analyse og Erhvervsfremme samt center for Køle- og Varmepumpeteknik. Herigennem har Grundfos New Business A/S fået en unik markedsanalyse, der omfatter alle aspekter af teknologiens tekniske performance koblet med det kommercielle potentiale på forskellige områder. 

- Det har været spændende at lave en teknisk baseret markedsanalyse sammen med Teknologisk Institut, der har en bred sammensætning af kompetencer inden for såvel teknik som markedsanalyse og markedsføring, siger Thorbjørn Machholm, Chief Investment Advisor fra Grundfos New Business A/S. Han tilføjer, at projektet har været i gode hænder hos Teknologisk Institut, der har styret projektet med et stort engagement. Markedskonsulenterne har været gode til at binde projektet sammen og levere en bred løsning med et stort kundefokus.