5 gode råd til konflikthåndtering!

Kursusadministration

Kontakt os

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 30 00.

5 gode råd til konflikthåndtering!

Konflikter er naturlige og et grundvilkår i alle relationer, uanset om det er på arbejdspladsen eller hjemme i privaten.

Vi lærer gennem konflikter, og konflikter kan være kilde til udvikling for både dig selv, dine kollegaer og medarbejdere og din arbejdsplads. Konflikter er dog ofte forbundet med stress, tidsspilde, ineffektivitet, irritation og forspildte muligheder. Konflikter kan være drænende og det har derfor afgørende betydning at få vendt sådanne relationer til positive og problemfattige situationer.

Med disse 5 gode råd til konflikthåndtering kan du tage konflikterne i opløbet og få en nemmere og mere gnidningsfri hverdag:

Med disse 5 gode råd til konflikthåndtering kan du tage konflikterne i opløbet og få en nemmere og mere gnidningsfri hverdag.

1. fortæl hvordan du oplever konflikten, lyt og forsøg at forstå modparten.

2. Forklar dine behov og hvordan du mener den optimale løsning ser ud, og lyt til den andens behov.

3. Vær åben over for løsningsforslag og forsøg at komme med ideer til mange forskellige løsningsforslag.

4. Forhold jer til sagen, ikke de involverede personer.

5. Bevar dialogen! Stopper den, kan der opstå polariseringer og situationen forværres.

Vil du lære mere om konflikthåndtering og bl.a. lære hvordan du får en nemmere og mere gnidningsfri hverdag med dine kollegaer, ledere, venner og familie, kan du på kurset ”Succesrig og effektiv konflikthåndtering” få værktøjer til at klare selv de mest besværlige konflikter.