5 tips til at lave en effektfuld PREZI

Kursusadministration

Kontakt os

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 30 00.

5 tips til at lave en effektfuld PREZI

5 tips til at lave en effektfuld PREZI

Hvis du har brug for at skabe og levere en præsentation til en meget vigtig kunde, har du måske hørt om PREZI? PREZI er et cloud-baseret præsentationsværktøj, som er kendt for sin fleksible brugergrænseflade, hvor du nemt kan zoome ind for at gå i detaljer eller zoome ud fra at afsløre mere indhold.

PREZI er skabet som et alternativ til de traditionelle slide-baserede præsentationer, som vi kender i forvejen. Programmets brugerflade og storytelling gør den ideelt til at videregive informationer interaktivtit.

Hvis du har fået lyst til at prøve PREZI, så får du her 5 tips til at komme i gang:

1. Importer fra Power Point
Hvis du allerede har lavet en PowerPoint præsentation og du ikke har lyst til at opbygge din slides helt fra bunden, så kan du bare importere din slides over til PREZI. Du kan endda vælge at gøre det slide for slide, eller hele præsentationen på en gang.

2. Brug af ”My Collection”
Hvis du ofte bruger PREZI bruger du formentlig også de samme symboler, logoer og billeder løbende. I stedet for at kopiere og indsætter dem fra tidligere PREZI præsentationer, kan du opbevare dem i ”My Collection” og nemt få adgang til dem i dine fremtidige PREZI præsentationer.

3. Skab stier
Der findes ingen dias i PREZI, da hele din præsentation laves på et stort lærred. Det er derfor stier, som beslutter præsentationens informations-rækkefølge. Stierne beslutter overgangen fra en information til en anden. Stiernes rækkefølge er dog ikke fast, hvorfor det er yderst fleksibelt og redigerbart.

4. Brugen af rammer
Brugen af rammer er en god måde at gruppere elementerne i din præsentation. Som i PowerPoint så tillader PREZI, at du kan justere rammerne. PREZI har endda en usynlig ramme-funktion, som organiserer indhold, som hjælper dig med at skabe stier uden synlige rammer.

5. Fælles redigering
Du behøver ikke længere sidde fysisk placeret ved siden af en kollega eller anden partner for at arbejde på en præsentation. I kan begge redigere i præsentationen online og samtidig se hinandens ændringer. PREZI tillader op til 10 brugere at arbejde i samme præsentation.

Kom i gang med at lave dynamiske og effektfulde præsentationer med PREZI.

Hos teknologisk Institut udbyder vi kurser inden for PREZI.