Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

Adfærdsdesign og salgsstrategi – øg hitraten og dit salg

Kundernes præferencer har ændret sig, og det kræver en ny salgsstrategi og ny sælgeradfærd. Hvordan får du salgsafdelingens adfærd til at møde kundernes behov bedre? Hør om, hvordan et nyt værditilbud skal matche markedet, og sælgernes adfærd skal matche kunderne – Lær om 2XMAtch.

Hvorfor bruge adfærdsdesign i en salgsstrategi?

Med 2XMatch kobler vi salgsstrategi med adfærdsdesign – vi ”dobbelt matcher” 2XMatch. Formålet er simpelt, nemlig at øge hitraten på jeres leads. For at lykkes på et ændret marked skal du genstarte din salgsmotor og genbesøge dit værditilbud og jeres salgsadfærdsrejse. Webshoppen er optimeret, SEO spiller og automation flowet kører. Så hvordan genbruger I de dyrekøbte erfaringer og undgår, at de brændes af med gamle salgsvaner og et forældet værditilbud?

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til dig som er salgschef eller salgsansvarlig med et kommercielt ansvar. Du er leder for sælgere og rådgivere, KAM’er, konsulenter, phonere, butikschefer, kørende sælgere eller andre, som har direkte kontakt til kunderne.

Udbytte

  • Gevinst ved at bruge adfærdsdesign og viden om, hvornår og hvordan
  • Opnå bedre hitrate og mersalg
  • Lav et værditilbud, der inspirerer både sælgere og kunder
  • Få en snorlige salgsstrategi der møder kundernes præferencer
  • Konvertering af potentielle kunder til betalende kunder
  • Flere motiverede og nytænkende sælgere

Indhold

Dag 1: MATCH1: Sådan matcher du værditilbuddet til det nye marked?
  • Lær at udvikle og tilpasse dit værditilbud til det nye marked gennem ny værdi-model
  • Indsigt i at lave matchanalyse af kundernes præferencer og adfærd
  • Sådan re-designer du værditilbuddet ud fra nye kundekrav
  • Lær at arbejde med skarpe og enkle kommercielle strategier, der er lige til at eksekvere
  • Sådan booster du dine sælgers engagementet
Dag 2: MATCH2: Matcher din salgsadfærd, den nye kundeadfærd?
  • Indsigt i hvad er adfærdsdesign? Og hvordan kan det hjælpe med at udvikle et match mellem salgsadfærd og købsadfærd?
  • Sådan opnår du mindre modstand fra dine sælgere og kunderne
  • Lær at motivere dine sælgere maksimalt
  • Tips og tricks til at ændre ”gamle” salgsvaner
  • Sådan fjerner du friktioner og skab triggers og opnår en ny tilgang til kunderejsen
  • Læring om, hvornår og hvordan du bruger adfærdsdrevne salgsteknikker
  • Metoder til bedre konvertering af leads, og mersalg

Form

Vi kommer til at arbejde med din salgsplan og dine sælgeres salgsadfærd. På 2 dage bygger vi en skarp salgsstrategi med et relevant værditilbud og køre 7 korte sprints i en konkret work book. Din ambition bliver knivskarp og underbygget med adfærd, der både ”skubber” dine sælger og kunder til den rigtige adfærd og mere salg. Du går fra kursusdagene med helt nye teknikker.

Se vores nudgingkonsulentkursus

Undervisere

Henrik Dresbøll

Adfærdsdesigneren

Henrik Dresbøll har arbejdet med kommunikation, læring og adfærdsændring gennem mere end 15 år. Hans fokus ligger på, hvordan vi med afsæt i den menneskelige faktor kan forme og fremme den ønskede adfærd. Henrik rådgiver og arbejder med at udvikle og implementere nye tilgange til data-dreven læring og adfærdskampagner i såvel det offentlige, som det private erhvervsliv.

Strategikonsulenten
Underviser Mogens Fog
Mogens er cand.scient. fra SDU og har suppleret med uddannelser fra A.P. Møller-Mærsks Talent College og Saïd Business School. Mogens har en fortid i Mærsk og People & Performance, før han blev direktør i Center for Ledelse (CfL). I dag er Mogens partner i en konsulentvirksomhed, hvor han primært rådgiver kunderne omkring strategi og ledelse. Mogens’ undervisning er bygget på velfunderede ledelsesteorier, som han med humor og lethed omsætter, så det giver mening i hverdagen som leder.

Har du faglige spørgsmål, så kontakt:
Andre kigger også på