Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
Brug dit employer brand til at få succes

Brug dit employer brand til at få succes

Arbejd professionelt med dit employer brand og styrk dine muligheder i kampen om de mest attraktive ledere og medarbejdere – og gør dem samtidig til stærke ambassadører på vejen mod succes.

Du kan tage ansvaret for din egen employer branding

Lær i hovedtræk at gennemføre den proces, der gør en organisation i stand til at udvikle sit employer brand, med henblik på at kunne tiltrække, rekruttere, fastholde og udvikle de ledere og medarbejdere, der skal gøre dem i stand til at konkurrere og opnå succes.

Udbytte

  • Kendskab til employer branding som disciplin og konkurrenceparameter
  • Forstå, hvordan din virksomheds employer brand hænger sammen med dens corporate brand og virksomhedens overordnede strategi
  • Lær at designe, tilrettelægge og gennemføre den tværgående proces, der skal udvikle din virksomheds employer brand
  • Analyser, definer, lev og levér din virksomheds employer brand
  • Metoder og værktøjer, som du med fordel kan bruge i forskellige faser af processen
  • Praktiske erfaringer fra employer branding processer - hvad virker, og hvad virker ikke
  • Brug din egen virksomhed som case igennem hele kurset, og kom hjem med operationel og implementerbar viden

Indhold

  • Kend vilkårene for employer branding ved at forstå udvikling i samfundet, arbejds- og jobmarkedet
  • Forstå den vigtige forskel mellem ansættelseskontrakt og psykologisk kontrakt
  • Gør ledere og medarbejdere til stærke ambassadører internt i organisationen og eksternt i markedet
  • Lær at lede, organisere og tilrettelægge hele employer branding processen fra tanke til virkelighed
  • Analysere employer brand: Lære ledere og medarbejdere at kende ud fra bl.a. deres behov, forventninger, drivers, adfærd, kontaktpunkter mv.
  • Definere employer brand: Fastlægge mål, strategi, koncept og plan, med afsæt i virksomhedens overordnede strategi og corporate brand
  • Leve employer brand: Forankre employer brand internt, leve det fra ledelsen, gennem organisationen og ud i markedet
  • Levere employer brand: Med succes implementere employer brand i alle vigtige kontaktpunkter både offline og online
  • Kende og forberede sig på de kritiske succesfaktorer i arbejdet med employer branding

Deltagerprofil

Målgruppen er især de ledere, specialister og øvrige medarbejdere, der direkte eller indirekte har interesse i og er involveret i organisationens arbejde med employer branding. Kurset henvender sig især til de personer, der arbejder med rekruttering, organisationsudvikling, udvikling af ledere og medarbejdere, employer branding, intern branding og kommunikation, uddannelse, forandring, anden HR o.lign.

Form

Kurset veksler mellem inspirerende oplæg om anvendelig teori på området, relevante cases, udveksling af praktiske erfaringer, dialog og øvelser. Øvelser kan foregå individuelt, i grupper og i plenum. Der lægges op til involvering, dialog og læring. Der bruges en repræsentativ virksomhed som gennemgående case. Deltagerne opfordres i øvrigt til så vidt muligt at bruge sig selv og deres virksomhed. Det er derfor en god idé, at du gør dig overvejelser om din virksomheds behov for, tidligere erfaringer med og mulige brug af employer branding inden kursusstart.

Underviser

Glenn Jacobsen
Glenn Jacobsen er rådgiver, coach, underviser og forfatter. Han er bl.a. uddannet HA, Cand. Merc. i strategi/afsætning og HD i ledelse/organisation. Han har igennem sin 30-årige karriere arbejdet for og med mange forskellige virksomheder, organisationer, ledelser, teams og individer, i forskellige sektorer og brancher, samt i både ind- og udland. Han har især arbejdet med strategi, organisation og ledelse, marketing, salg, kommunikation og branding. Glenn har skrevet to bøger om branding. Den første om virksomheders strategiske ledelse, marketing og branding, herunder om employer branding. Hans seneste bog handler om personlig ledelse, branding og kommunikation.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser