Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

Brug storytelling som forandringsværktøj

Brug storytelling som forandringsværktøj. Historier fanger opmærksomheden og skaber forståelse langt mere end faktuel information, præcis som et billede siger mere end tusind ord.

Forandringsprojekter sker gennem historiefortællinger

At kunne bruge Story Telling som et forandringsværktøj gør, at vi I vores travle og komplekse hverdag får det nemmere med at nå igennem med vores budskab. Alle erfaringer viser, at det er fuldstændig afgørende, at involverede nøglepersoner bliver bevidste om, forstår og ikke mindst husker, hvorfor det er vigtigt, hvis en forandring i en travl organisation med mange forskellige spillere og agendaer skal lykkes.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til projektledere, projektchefer, forandringsagenter, ledere, medarbejdere og andre der ønsker at få indsigt i et effektivt forandringsværktøj, der både skaber genveje til forståelse, tydeliggør budskabet og gør det nemt at huske. Du kan arbejde både i offentlig som privat virksomhed.

Udbytte

  • Evne til skarpt og præcist at identificere kerneindholdet af din historie
  • De forskellige typer af historiefortælling, og hvordan du opbygger den gode historie
  • Hvordan du vinkler historien til forskellige modtagere, og samtidig sikrer konsistens
  • Hvem der skal fortælle hvilke typer historier og hvordan
    - Roller i organisationen, og hvad hver rolle troværdigt kan fortælle
    - Formel vs. uformel kommunikation
    - At klæde dig selv og din leder på – Sådan får du involveret din leder

Indhold

  • Identifikation af historiens kerne – sådan sikres rette indhold og relevans
  • Formulering af den gode historie
  • Sådan gøres samme historie relevant for forskellige modtagergrupper
  • Faldgruber: modhistorier – og troværdighed
  • Virkemidler – hvornår og hvordan bruger du fx humor, taler eller skriver dit budskab?
  • Roller i organisationen – hvem kan sige hvad, hvornår, og hvordan får du det til at ske?

Form

1 intens kursusdag hvor formålet er, at sikre forankringen af historiefortælling i din egen virkelighed. Der veksles mellem teori, oplæg og øvelser, samt diskussion af dine udfordringer med historiefortællingen, så den teoretiske viden kobles med praksis på stedet. Du opfordres til at medbringe en forandring fra din egen hverdag og arbejde med den i øvelserne gennem kursusdagen.

Underviser

Elisabeth Broe
Elisabeth Broe Christensen er Change Management konsulent, Certificeret i forandringsmetoden ADKAR og ekstern lektor i Forretningsprocesser og Organisation på ITU. Hun har undervist i marketing i mange år, bl.a. for Henley Executive MBA, og har lang praktisk erfaring med at få medarbejdere fra andre funktioner og på alle niveauer klædt på til at tage aktivt del i forandringer. Elisabeth har samlet sin praktiske erfaring fra bl.a. fra jobs som marketingchef hos Cat@log International og Head of Global Business Learning hos Novozymes. Elisabeth er en entusiastisk og levende underviser som tager afsæt i deltagernes hverdag og fokuserer på, at kursusindholdet er praktisk anvendelig fra dag 1.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser