Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

Chatbot – design din egen chatbot

’Tag presset af kundeservice og øg salget’.Lær hvordan du designer en chatbot, træner sprogforståelse på dansk og andre sprog afhængig af behov. Du kommer igennem de forskellige faser, som et typisk chatbot-projekt gennemgår – vi kalder det ”livet med en chatbot”. Du opnår forståelse for samspillet mellem chatbot’en og jeres forretningssystemer.

Deltagerprofil

Kurset et målrettet ledere og medarbejdere, der arbejder med eller skal til at arbejde med chabots, fx projektmedarbejdere, medarbejdere i forretningen, ledere, stabsfunktioner og interne konsulenter. Det kan være, at du er involveret i beslutninger om og/eller i udviklingen af chatbots.
Det kræver ikke særlige IT-kompetencer at deltage i kurset - fokus er på forretningsværdi og praktisk design af chatbots fra A-Z.

Indhold

Kurset er praktisk orienteret, og du får mulighed for at bygge din egen chatbot. Du vil endvidere få en forståelse for behovet for samspil mellem chatbot’en og jeres forretningssystemer. Så ud over at designe chatbot-flow samt indhold og indbygge AI/NLU (Artificial Intelligence/ Natural Laungage Understanding), som gør gør at chatbot’en kan forstå brugerens spørgsmål/intention, så kommer vi også ind på nogle af de relaterede områder, man skal have øje for.

Du introduceres til conversational interface, med særlig vægt på chatbot, og får indblik i forskellige former for usecases, hvor chatbots kan være relevante for virksomheder, serviceorganisationer, det offentlige Danmark og uddannelsesinstitutioner m.v.

  • Chatbots; typer, teknologi og trends
  • Chatbotens formål, forretningsværdi og succeskriterier
  • Designstrategi
    - Hvad formålet er med chabot’en?
    - Hvilken forretningsværdi skal den skabe?
    - Hvilke KPIére der skal være fokus på?
    - Hvilke kanaler chatbot’en skal virke på? (fx Messenger, web, app m.v.)
  • Kunderejsen i en digital virkelighed
  • AI/NLU - sprogforståelse
  • Lancering af chatbot
  • Optimering og drift af chatboten
  • Udvikle egen chatbot fra idé til drift

Kursusmateriale

Egenudviklet kursusmateriale bestående af slides, opgaver og tilhørende løsninger. Du vil modtage forberedelsesmateriale før kurset, og du skal regne med at bruge ca. 3 timer på forberedelse. Materialet kan være på engelsk.

Du bedes medbringe egen pc, som bruges på kurset til opgaveløsning.

Underviser

Michael Larsen BotXo
Du bliver undervist og fulgt igennem forløbet af Michael Larsen, som er en chatbot-specialist med erfaring fra at designe og udvikle chatbots til såvel store som mindre virksomheder inden for forskellige brancher (fx den finansielle branche, E-handel, uddannelsesinstitutioner, det offentlige, energisektoren, fagforeninger og a-kasser m.v.)
Michael har en baggrund som bl.a. kundeservicechef, underviser og leder i større og mindre forandringsprojekter – særligt med fokus på ”ude fra og ind-perspektiv”.

Har du faglige spørgsmål, så kontakt:
Andre kigger også på