Kurser

Chefsekretæren - sparringspartner og kommunikator

Din rolle er i rivende udvikling og forventningerne til dine arbejdsområder er stigende. For at matche fremtidens krav skal du lede dig selv, have generalistevner og være sparringspartner.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 63 besvarelser

Chefsekretærens nye kompetencer

Konferencens 2 dage sætter fokus på konkrete værktøjer, der kan hjælpe i en travl hverdag samt de nye muligheder der åbner sig for chefsekretærens stilling, når kalenderstyring og referater ikke længere behøver at fylde så meget. Koordinering, generalistevner og servicemindedhed er stadig nødvendige kompetencer, men ønsker du at udvikle dig mere i retning af sparringspartner, faglig koordinator eller projektansvarlig er det for mange en mulighed i dag.

Super gode dage. Glæder mig til at få prøvet nogle af tingene af
- Hanne Vernegren, Region Syddanmark

Målet med konferencen er at gøre dig bevidst om din rolle i organisationen og synliggøre hvor dine styrker og engagement kan forbedre virksomheden. Derudover vil du få en masse konkrete redskaber og opdateringer indenfor netop dit felt, som du kan bruge med det samme.

Få indblik i din rolle som omdrejningspunktet i din virksomhed på denne to-dages konference med faglige indlæg og workshops, der giver dig indsigt og konkrete redskaber.

Jeg roser foredragsholderne for deres begejstring og engagement
- Marjun Simonsen, Torshavn Kommune

Indhold

  • Din rolle i organisationen – lær at navigere i spændingsfeltet mellem chef og kolleger
  • Styr selv samarbejdet – forstå energiniveauer og undgå stress
  • Hvad tænker chefen? – forstå chefens beslutninger og hjælp med implementering og forandring
  • Konkrete værktøjer: Kommunikation, konflikthåndtering og indblik i de nyeste sprogregler

Bemærkninger

Vi gør opmærksom på, at nogle talere kan have byttet plads i programmet ved afholdelserne, men talerne og indholdet er nøjagtig det samme både i Taastrup og i Aarhus.

Konferenceprogram
  • Indtjekning og morgenbuffet

  • Åbning af konferencen

  • Udvikling og arbejdsdeling - når forandring fryder

    Louise Tidmand, foredragsholder

    Chefsekretærens rolle er under forandring – og mulighederne for at gribe nye bolde er til stede i mange virksomheder. Men hvor ligger dit engagement og hvilke opgaver motiverer dig? Få indblik i, hvordan du finder ind til de arbejdsopgaver der kunne være med til at udvikle dig i jobbet og styrke virksomheden.

    Med baggrund i videnskabelige teorier om styrkebaseret ledelse og forståelse for personlighedsprofiler, vil Louise give dig værktøjerne til at genkende de arbejdsområder, du måske ikke selv har identificeret, hvor din indsats vil kunne gøre en forskel.

  • Frokost

  • Professionel håndtering af e-mailkommunikation

    Ellen Bak Åndahl, Sprogkonsulent/underviser, Sprogkontoret / Susanne Nonboe Jacobsen, Sprogkonsulent, Sprogkontoret

    E-mailens markante indtog i den eksterne kommunikation har betydet en ny praksis for skrivestil, retorik og tone - men også udfordringer - fordi der ikke er fastlagte konventioner. Få indsigt i, hvordan du håndterer e-mailkommunikationen professionelt, og få tips til, hvordan du skriver tydligt og klart.

  • Kaffe, te og kage

  • Tag ordet, og bliv bedre til at træde i karakter

    Sagar Constantin, erhvervspsykologisk rådgiver, forfatter og certificeret konfliktcoach.

    Som chefsekretær har du ofte en rolle som gatekeeper, og mange vil gerne indynde sig hos dig. Derfor er det nødvendigt at kunne træde i karakter og sige fra og til på den helt rigtige måde. Det handler ikke bare om, hvad du siger, men i høj grad om måden, du siger det på – og overfor chefen kan det også være en styrke at være klar i mælet, så der forventningsafstemmes korrekt. Få inspiration til at styrke din personlige gennemslagskraft i forhold til kunder, kollegaer, interne og eksterne samarbejdspartnere.

    • Tag ordet, og bliv bedre til at træde i karakter
    • Få indblik i betydningen af stemmeføring, kropssprog og personlig fremtoning
    • Træng igennem med dit budskab – sådan forbereder du dig
  • Morgenbuffet

  • Indledning ved Linda Gertz

  • Forretningsudvikling og sparringspartner - forstå din organisatoriske rolle

    Alexandra Krautwald, managing Partner, Composing A/S

    Du er tæt på chefen, og I arbejder i et gensidigt tillidsforhold – men du er også kollega og skal veje dine ord både nedad og opad. Det kan være svært, men betyder også, at du har eller kan påtage dig en unik rolle at spille i strategiimplementering og forandringsprocesser. Få et indblik i de organisatoriske spil, forstå hvordan din rolle kan hjælpe forretningen og få redskaber til at navigere til alles bedste.

    • Magt, loyalitet og kollegaskab – at balancere på en knivsæg
    • Få forståelse for dynamik og psykologi i organisationen
    • Sådan navigerer du i magtspillet ml. chef og kolleger og sikrer tillid fra både chef og kolleger
    • Din rolle i strategiimplementering og forandringsprocesser
  • Frokost

  • Kend dig selv og forstå andre – om arbejdsglæde og energi!

    Gitte Koldtoft, Bachelor i retorik, foredragsholder, underviser, forfatter og coach.

    Hvad giver dig og dine kolleger energi og glæde på jobbet? Og hvor meget betyder anerkendelse i forhold til vores trivsel og effektivitet? Lær også, hvorfor forskellige personlighedstyper henter deres energi på forskellige måder, og hvordan du kan gå fra udelukkende at tidsstyre din arbejdsdag til også at energi styre den. For at forstå andre, må du forstå dig selv.
    • Lær, hvordan du “booster” både din egen og dine kollegers selvtillid
    • Sådan erstatter du overspringshandlinger med handlekraft
    • Hør, hvordan du skaber overensstemmelse mellem det du tænker, siger og gør
  • Kaffe, te og kage

  • Den svære samtale og konflikthåndtering

    Gitte Koldtoft, bachelor i retorik, foredragsholder, underviser, forfatter og coach

    Lad os være ærlige. Ingen kan undgå de svære samtaler og konflikter 100% på jobbet. Den gode nyhed er, at de tungere samtaler og konfliktfyldte situationer ikke behøver at tænde din frygt og dræne din energi. Med assertiv kommunikation, box breathing, tanke hjulet og konflikttrappen lærer du at bevare roen og overblikket i enhver situation.
    • Lær at kommunikere på en respektfuld måde, hvor du både lytter og bliver hørt
    • Bliv bedre til at sætte kærlige grænser og holde fast i det, der er vigtigt for dig
    • Få nyttige værktøjer til, hvordan du bliver bedre til - både at give og modtage feedback, uden at tage det personligt

  • Indtjekning og morgenbuffet

  • Åbning af konferencen

  • Udvikling og arbejdsdeling - når forandring fryder

    Louise Tidmand, foredragsholder

    Chefsekretærens rolle er under forandring – og mulighederne for at gribe nye bolde er til stede i mange virksomheder. Men hvor ligger dit engagement og hvilke opgaver motiverer dig? Få indblik i, hvordan du finder ind til de arbejdsopgaver der kunne være med til at udvikle dig i jobbet og styrke virksomheden.

    Med baggrund i videnskabelige teorier om styrkebaseret ledelse og forståelse for personlighedsprofiler, vil Louise give dig værktøjerne til at genkende de arbejdsområder, du måske ikke selv har identificeret, hvor din indsats vil kunne gøre en forskel.

  • Frokost

  • Professionel håndtering af e-mailkommunikation

    Ellen Bak Åndahl, Sprogkonsulent/underviser, Sprogkontoret / Susanne Nonboe Jacobsen, Sprogkonsulent, Sprogkontoret

    E-mailens markante indtog i den eksterne kommunikation har betydet en ny praksis for skrivestil, retorik og tone - men også udfordringer - fordi der ikke er fastlagte konventioner. Få indsigt i, hvordan du håndterer e-mailkommunikationen professionelt, og få tips til, hvordan du skriver tydligt og klart.

  • Kaffe, te og kage

  • Tag ordet, og bliv bedre til at træde i karakter

    Lars Klingert er en højt respekteret lærer og coach, hvad angår formidling i taleteknik, præsentationsteknik og kommunikation.

    Som chefsekretær har du ofte en rolle som gatekeeper, og mange vil gerne indynde sig hos dig. Derfor er det nødvendigt at kunne træde i karakter og sige fra og til på den helt rigtige måde. Det handler ikke bare om, hvad du siger, men i høj grad om måden, du siger det på – og overfor chefen kan det også være en styrke at være klar i mælet, så der forventningsafstemmes korrekt. Få inspiration til at styrke din personlige gennemslagskraft i forhold til kunder, kollegaer, interne og eksterne samarbejdspartnere.

    • Tag ordet, og bliv bedre til at træde i karakter
    • Få indblik i betydningen af stemmeføring, kropssprog og personlig fremtoning
    • Træng igennem med dit budskab – sådan forbereder du dig
  • Morgenbuffet

  • Indledning ved Linda Gertz

  • Forretningsudvikling og sparringspartner - forstå din organisatoriske rolle

    Alexandra Krautwald, managing Partner, Composing A/S

    Du er tæt på chefen, og I arbejder i et gensidigt tillidsforhold – men du er også kollega og skal veje dine ord både nedad og opad. Det kan være svært, men betyder også, at du har eller kan påtage dig en unik rolle at spille i strategiimplementering og forandringsprocesser. Få et indblik i de organisatoriske spil, forstå hvordan din rolle kan hjælpe forretningen og få redskaber til at navigere til alles bedste.

    • Magt, loyalitet og kollegaskab – at balancere på en knivsæg
    • Få forståelse for dynamik og psykologi i organisationen
    • Sådan navigerer du i magtspillet ml. chef og kolleger og sikrer tillid fra både chef og kolleger
    • Din rolle i strategiimplementering og forandringsprocesser
  • Frokost

  • Kend dig selv og forstå andre – om arbejdsglæde og energi!

    Gitte Koldtoft, Bachelor i retorik, foredragsholder, underviser, forfatter og coach

    Hvad giver dig og dine kolleger energi og glæde på jobbet? Og hvor meget betyder anerkendelse i forhold til vores trivsel og effektivitet? Lær også, hvorfor forskellige personlighedstyper henter deres energi på forskellige måder, og hvordan du kan gå fra udelukkende at tidsstyre din arbejdsdag til også at energi styre den. For at forstå andre, må du forstå dig selv.
     
    • Lær, hvordan du “booster” både din egen og dine kollegers selvtillid
    • Sådan erstatter du overspringshandlinger med handlekraft
    • Hør, hvordan du skaber overensstemmelse mellem det du tænker, siger og gør
  • Kaffe, te og kage

  • Den svære samtale og konflikthåndtering

    Gitte Koldtoft, Bachelor i retorik, foredragsholder, underviser, forfatter og coach

    Lad os være ærlige. Ingen kan undgå de svære samtaler og konflikter 100% på jobbet. Den gode nyhed er, at de tungere samtaler og konfliktfyldte situationer ikke behøver at tænde din frygt og dræne din energi. Med assertiv kommunikation, box breathing, tanke hjulet og konflikttrappen lærer du at bevare roen og overblikket i enhver situation.
    • Lær at kommunikere på en respektfuld måde, hvor du både lytter og bliver hørt
    • Bliv bedre til at sætte kærlige grænser og holde fast i det, der er vigtigt for dig
    • Få nyttige værktøjer til, hvordan du bliver bedre til - både at give og modtage feedback, uden at tage det personligt

  • Indtjekning og morgenbuffet

  • Åbning af konferencen

  • Udvikling og arbejdsdeling - når forandring fryder

    Louise Tidmand, foredragsholder

    Chefsekretærens rolle er under forandring – og mulighederne for at gribe nye bolde er til stede i mange virksomheder. Men hvor ligger dit engagement og hvilke opgaver motiverer dig? Få indblik i, hvordan du finder ind til de arbejdsopgaver der kunne være med til at udvikle dig i jobbet og styrke virksomheden.

    Med baggrund i videnskabelige teorier om styrkebaseret ledelse og forståelse for personlighedsprofiler, vil Louise give dig værktøjerne til at genkende de arbejdsområder, du måske ikke selv har identificeret, hvor din indsats vil kunne gøre en forskel.

  • Frokost

  • Professionel håndtering af e-mailkommunikation

    Ellen Bak Åndahl, Sprogkonsulent/underviser, Sprogkontoret / Susanne Nonboe Jacobsen, Sprogkonsulent, Sprogkontoret

    E-mailens markante indtog i den eksterne kommunikation har betydet en ny praksis for skrivestil, retorik og tone - men også udfordringer - fordi der ikke er fastlagte konventioner. Få indsigt i, hvordan du håndterer e-mailkommunikationen professionelt, og få tips til, hvordan du skriver tydligt og klart.

  • Kaffe, te og kage

  • Tag ordet, og bliv bedre til at træde i karakter

    Lars Klingert er en højt respekteret lærer og coach, hvad angår formidling i taleteknik, præsentationsteknik og kommunikation.

    Som chefsekretær har du ofte en rolle som gatekeeper, og mange vil gerne indynde sig hos dig. Derfor er det nødvendigt at kunne træde i karakter og sige fra og til på den helt rigtige måde. Det handler ikke bare om, hvad du siger, men i høj grad om måden, du siger det på – og overfor chefen kan det også være en styrke at være klar i mælet, så der forventningsafstemmes korrekt. Få inspiration til at styrke din personlige gennemslagskraft i forhold til kunder, kollegaer, interne og eksterne samarbejdspartnere.

    • Tag ordet, og bliv bedre til at træde i karakter
    • Få indblik i betydningen af stemmeføring, kropssprog og personlig fremtoning
    • Træng igennem med dit budskab – sådan forbereder du dig
  • Morgenbuffet

  • Indledning ved Linda Gertz

  • Forretningsudvikling og sparringspartner - forstå din organisatoriske rolle

    Alexandra Krautwald, managing Partner, Composing A/S

    Du er tæt på chefen, og I arbejder i et gensidigt tillidsforhold – men du er også kollega og skal veje dine ord både nedad og opad. Det kan være svært, men betyder også, at du har eller kan påtage dig en unik rolle at spille i strategiimplementering og forandringsprocesser. Få et indblik i de organisatoriske spil, forstå hvordan din rolle kan hjælpe forretningen og få redskaber til at navigere til alles bedste.

    • Magt, loyalitet og kollegaskab – at balancere på en knivsæg
    • Få forståelse for dynamik og psykologi i organisationen
    • Sådan navigerer du i magtspillet ml. chef og kolleger og sikrer tillid fra både chef og kolleger
    • Din rolle i strategiimplementering og forandringsprocesser
  • Frokost

  • Kend dig selv og forstå andre – om arbejdsglæde og energi!

    Gitte Koldtoft, Bachelor i retorik, foredragsholder, underviser, forfatter og coach

    Hvad giver dig og dine kolleger energi og glæde på jobbet? Og hvor meget betyder anerkendelse i forhold til vores trivsel og effektivitet? Lær også, hvorfor forskellige personlighedstyper henter deres energi på forskellige måder, og hvordan du kan gå fra udelukkende at tidsstyre din arbejdsdag til også at energi styre den. For at forstå andre, må du forstå dig selv.
    • Lær, hvordan du “booster” både din egen og dine kollegers selvtillid
    • Sådan erstatter du overspringshandlinger med handlekraft
    • Hør, hvordan du skaber overensstemmelse mellem det du tænker, siger og gør
  • Kaffe, te og kage

  • Den svære samtale og konflikthåndtering

    Gitte Koldtoft, bachelor i retorik, foredragsholder, underviser, forfatter og coach

    Lad os være ærlige. Ingen kan undgå de svære samtaler og konflikter 100% på jobbet. Den gode nyhed er, at de tungere samtaler og konfliktfyldte situationer ikke behøver at tænde din frygt og dræne din energi. Med assertiv kommunikation, box breathing, tanke hjulet og konflikttrappen lærer du at bevare roen og overblikket i enhver situation.
    • Lær at kommunikere på en respektfuld måde, hvor du både lytter og bliver hørt
    • Bliv bedre til at sætte kærlige grænser og holde fast i det, der er vigtigt for dig
    • Få nyttige værktøjer til, hvordan du bliver bedre til - både at give og modtage feedback, uden at tage det personligt

Vis hele programmet
Har du faglige spørgsmål, så kontakt:
Andre kigger også på