Kurser

2 dages kursus

Citrix Virtual Apps and Desktops Help Desk Support [CWS-115]

Kontakt os på tlf. 7220 3000 eller skriv til  kurser@teknologisk.dk for at høre mere.

Ingen planlagte afholdelser.
DKK  10.700
ekskl. moms
Nr. 90484 P

Få mere at vide om, hvordan du hjælper slutbrugere med at få adgang til virtuelle apps og desktops som en del af en Citrix-løsning. På dette kursus lærer du at bruge Citrix Director til at interagere med brugersessioner og til at indsamle oplysninger til løsning af problemer eller eskalere til administration team.

Få grundlæggende viden om Citrix Virtual Apps- og Desktops-teknologien og en forståelse af, hvordan komponenter interagerer. Du vil lære om hver komponent med fokus på almindelige brugerrelaterede problemer, der måtte opstå, og hvordan du anvender en metodisk tilgang til at løse dem ved hjælp af scenarier fra den virkelige verden. Ved kursets afslutning vil du være i stand til at løse eller eskalere end-user problemer korrekt

Deltagerprofil

Built for those supporting a Citrix Virtual Apps and Desktops solution in a help desk or service desk capacity. An ideal candidate for this course interacts with end users to troubleshoot and resolve issues.

This course requires little to no previous experience with Citrix Virtual Apps and Desktops.

Udbytte

  • How to support end-users connecting to Citrix Virtual Apps and Desktops through Citrix Workspace App
  • How to use Citrix Director to gather information and interact with user sessions
  • A methodology to approach user related issues to minimize time to resolution
  • An understanding of the Citrix Virtual Apps and Desktops solution and the role of the components

Indhold

Module 1: Fundamental Architecture for the Help Desk Role
  • Citrix Site Infrastructure and Deployment Models
  • The Help Desk Role in the Fundamental Architecture
  • Problem Resolution Methodology
  • The Help Desk Role Goals
Module 2: Citrix Director and its role in Help Desk Support
  • Citrix Director Role and Purpose
  • Access to Director for Help Desk Administrators
  • Common Director Monitoring Tasks
  • Common Help Desk Administrator Troubleshooting Tasks
Module 3: Providing and Troubleshooting End User Access
  • End User Access Overview
  • Components in the Access and User Layers
  • Support End User Access
Module 4: Citrix Workspace App
  • Workspace App Types
  • Deploying Citrix Workspace app
  • Pass though Authentication
  • Supporting Citrix Workspace App
Module 5: App and Desktop Launch
  • FlexCast Architecture
  • User Sessions
  • App and Desktop Launch Process
  • Supporting the App and Desktop Launch Process
Module 6: HDX Session - User Experience
  • User Profiles
  • HDX Technologies
  • Supporting User Sessions
Module 7: Printing
  • Introduction to Printing
  • Printing Components Overview
  • Supporting Printing

Form

Den virtuelle undervisning foregår live, med en underviser, via storskærm.
 
Du kan deltage på 3 måder:
  • Deltag i Ballerup i vores lokaler, hvor alt udstyr er til rådighed og du får forplejning.
  • Deltag i Viby J. i vores lokaler, hvor alt udstyr er til rådighed og du får forplejning.
  • Deltag fra egne skærm, kræver internetforbindelse – eksternt efter eget valg.

Få ny inspiration til din kompetence­udvikling

Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.

Indtast venligst et validt navn
Tilmelder nyhedsbrev
Tak for din tilmelding
Teknisk fejl

Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til data@teknologisk.dk