Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

Den Store Receptionistdag

Den Store Receptionistdag er konferencen der er lavet til dig, der er den første medarbejder dine kolleger, kunder og samarbejdspartnere møder, når de ankommer til receptionen. Sæt fokus på din faglighed, din videre kompetenceudvikling og oplev samtidig en sjov og intens dag sammen med kolleger.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 60 besvarelser

Velkommen til ReceptionistDagen!

Du arbejder som receptionist, kundeservicemedarbejder eller er frontmedarbejder og du får det hele til at hænge sammen– i medvind og modvind.

Ofte har du fokus på alle andre end dig selv, da der forventes et højt serviceniveau, og at du bevarer det kølige overblik i hektiske situationer. På konferencen kommer vi omkring emner, der er med til for at få din hverdag til at hænge sammen. I dit job møder og kommunikerer du med mange forskellige mennesker– kunder, kolleger, jobansøgere m.m. Derfor er dit nærvær og din fremtoning vigtig, så du får folk til at føle sig velkommen.

Vi kommer omkring fremtidens receptionistrolle, og hvordan du bruger dine styrker optimalt. Kan man, udover at få mere energi, virkelig smide 500 kcal om dagen ved at rejse sig fra sin stol? Og, hvorfor kommer arbejdsglæden ikke med morgenkaffen? Kom og sæt strøm til både din faglige- som personlige udvikling.

Igen i år, vil den skønne Hans Pilgaard med alvor, humor og skarpe iagttagelser guide dig gennem dagen. Deltag og få masser af inspiration og konkrete værktøjer, dybde og underholdning, alt sammen vinklet så det passer ind i din hverdag. På Receptionistdagen forventer vi intet andet af dig, end at du sammen med dine kolleger lader dig overraske, inspirere og blive både fagligt og personligt motiveret.

Vi glæder os til at byde dig velkommen!

 

Deltagerprofil

Receptionister, frontmedarbejdere, kundeservicemedarbejdere og andre der arbejder i receptionen eller på anden måde, er interesseret i, at få løftet sine faglige kompetencer.

Godt sammensat med spændende foredragsholdere med interessante budskaber,
som hele verden burde mindes om igen og ígen. Mona Jensen, Receptionist. OK A.m.b.A.

Talere

Hans Pilgaard
Hans er en af Danmarks mest populære journalister og studieværter. Han er vokset op i Blovstrød og uddannet fra Danmarks Journalisthøjskole i 1988 og på Berlingske Tidende. Hans Pilgaard har tidligere været ansat på TV2, produktionsselskabet Kanal Fyn og TV2/Nord. Og er desuden tidligere vært på TV3’s morgen-tv og TV2-programmerne: Set og Sket, Mandagschancen, Stifinder, Venner for Livet, studievært i Go’ Aften Danmark og Hvem vil være millionær. Hans Pilgaard har også deltaget i Vild med dans på TV2. Udover at være en fremragende interviewer og journalist er Hans Pilgaard også en eminent foredragsholder, der med sin sans for humor og meget livsbekræftende facon behersker formidlingens kunst på meget højt niveau.
Henrik Leslye
Henrik er erhvervspsykolog, cand.psych., foredragsholder, underviser og strategisk rådgiver. Henriks specialer ligger inden for positiv organisationspsykologi, teamsamarbejde og kommunikation. Han er kendt som en engageret og humoristisk formidler, med en direkte facon. Du får den nyeste viden inden for feltet, masser af inspiration og en lang række konkrete værktøjer. Og blot fordi der er videnskabelig forskning bag, behøver det jo ikke være en videnskab at bruge.
Alexandra Krautwald
Alexandra er en rutineret underviser, forfatter og ledelsesskribent. Særligt er hun kendt for sin unikke evne til at skære kompliceret og højtravende akademisk materiale ned til direkte, uindpakkede og let fordøjelige budskaber. Hun er fremtidsorienteret, tryllebinder og fascinerer og er kendt for at være veldokumenteret, ligefrem og bevægende i sin undervisning.
Lene Kobbernagel
Lene kropssprogsekspert og kommunikationsrådgiver. Lene brænder for at få mennesker til at anvende bløde virkemidler kommunikativt, så budskaber kommer effektivt ud over rampen. Hun rådgiver og træner mennesker i at anvende deres kropssprog, fortællinger, oneliners, metaforer og andre bløde kommunikationsformer for at opnå langt større effekt med det, de siger.
Lone Østergaard
Lone er fysioterapeut og foredragsholder. Hun har fokus på bevægelse og variation, som effektivt kan forebygge gener og smerter. Det er nemlig i virkeligheden så enkelt at gøre noget ved, når vi bare ved hvordan. Lone har udviklet konceptet ’Slip Stolen’ som er en guide til, hvordan du ændrer dine vaner bag skrivebordet, og opnår mere energi, øget koncentration, får en rankere holdning og et lavere stressniveau.
Charlotte Bircow
Charlotte er en af landets mest brugte foredragsholdere. Dertil er hun CEO i eget firma og har gennem årene været med til at stifte forskellige virksomheder. Hun er uddannet NLP og NLC Lifecoach og har en HA/HD i økonomi og en Executive Board Member uddannelse fra CBS

Rabat

Ved tre eller flere samtidige tilmeldinger fra samme virksomhed opnår i 10 % rabat.

Rabatterne kan ikke kombineres.

Afbestillingsbetingelser

Afbestilling skal ske skriftligt. Ved afbestilling indtil 14 dage før afholdelsen betales 15 % af konferenceafgiften. Fra dette tidspunkt betales det fulde beløb. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at give din plads til en kollega.

Konferenceprogram
  • Registrering og morgenbrød te/kaffe

  • Indledning ved dagens konferencier og journalist Hans Pilgaard

  • Stå stærkt og velforberedt i fremtidens reception

    Henrik Leslye, Erhvervspsykolog, cand.psych., foredragsholder, erfaren og underholdende underviser

    Dagen i receptionen i dag, ligner ikke den der var i går. Og i morgen sker der helt sikkert noget helt andet. Dertil er systemet i øvrigt lige gået ned, vi skal gennem omstruktureringer, større effektivitetskrav og forandringerne kommer konstant flyvende. Alt sammen noget der stiller stadigt større krav til dit job i receptionen. Mental robusthed er din personlige psykologiske buffer, der sørger for at du står fast og ikke bliver blæst omkuld i en hektisk hverdag. Og heldigvis kan mental robusthed trænes og udvikles.

    • Sådan bruger du dine personlige styrker optimalt
    • Træn din mentale robusthed så du står fast i dit fundament og formindsker din risiko for stress og overbelastning
    • Byd fremtiden velkommen med åbne arme – alternativet er værre
  • Interview med Hans Pilgaard

  • Formiddagspause med forfriskninger

  • Sæt fornyet strøm til din rolle som receptionist og øg dit bidrag til det gode arbejdsklima

    Alexandra Krautwald fremtidsrettet og rutineret underviser, forfatter og skribent

    Du er medarbejderen, som både kolleger, kunder og samarbejdspartnere møder allerførst, og derfor er din rolle i receptionen unik. Der kan du nemlig påvirke med energi og imødekommenhed og dermed være med til at skabe et godt arbejdsklima og kollegaskab. Få indblik i, hvordan du kan hjælpe forretningen, øge kundeoplevelsen og gøre din reception til et sted, der skaber værdi.

    • Brug din fremtoning og andre virkemidler, så alle føler sig velkomne og set, når de ankommer
    • Husk at fortælle om dine iagttagelser og spil en aktiv rolle i organisationen
    • Sådan får du mere medindflydelse
  • Interview med Hans Pilgaard

  • Frokost

  • Overbevisende fremtoning og effektiv kommunikation

    Lene Kobbernagel, kropssprogsekspert og kommunikationsrådgiver

    Du kan have alle de rigtige argumenter på plads. Du kan have styr på fakta og data. Men hvis du ikke kan tale til menneskers følelser, nytter det ikke noget. Få gode tip og tricks om hvordan du kan bruge dit kropssprog, dine fortællinger og oneliners til at nå ind til folk, så du påvirker dem.

    • Træn dit kropssprog, så det du siger, er klart, tydeligt og powerfuldt
    • Fremstå nærværende, så folk lytter
    • Konkrete tips og tricks til, hvordan du siger din mening og vinder indflydelse
  • Interview med Hans Pilgaard

  • # SLIPSTOLEN – forny din energi og forbrænd 500 kcal ekstra om dagen!

    Lone Østergaard er fysioterapeut og foredragsholder

    Mange af os sidder ned mere end 11 timer om dagen! Og mange tror, at ”bare jeg løber eller cykler i min fritid, så er alt godt”. Det er en af de største misforståelser, som vi skal have rettet op på. Med en humoristisk tilgang får du nemme tips og tricks til en arbejdsdag med lidt mere bevægelse, der kan have en afgørende effekt på din sundhed, din energi og dit humør.

    • Stillesiddende adfærd: Kend den afgørende forskel på at være stillesiddende og inaktiv
    • Bevægelser i din dag – og træning: Hvad er forskellen?
    • Tips til 8 minutter stående og 2 aktive minutter – og hvordan du ændrer vanerne
  • Eftermiddagspause med forfriskninger

  • Arbejdsglæde kommer ikke med morgenkaffen

    Charlotte Bircow Foredragsholder, coach og forretningskvinde.

    Få mere energi, livsglæde og overskud i dit arbejdsliv. Glæd dig til et humoristisk, inspirerende foredrag og gå hjem med en håndfuld værktøjer, der med garanti løfter både din og dine kollegers arbejdsglæde og motivation.

    • Sådan forener du et travlt arbejdsliv med ro, fordybelse, energi og overskud
    • Vær med til at få mere arbejdsglæde, samarbejde og overskud ind i din og dine kollegers hverdag
    • Hør hvorfor motiverede og engagerede medarbejdere har den største indflydelse på energien på arbejdspladsen
  • Interview og en kort opsamling ved Hans Pilgaard

  • Tak for denne gang og på gensyn

  • Registrering og morgenbrød te/kaffe

  • Indledning ved dagens konferencier og journalist Hans Pilgaard

  • Stå stærkt og velforberedt i fremtidens reception

    Henrik Leslye, Erhvervspsykolog, cand.psych., foredragsholder, erfaren og underholdende underviser

    Dagen i receptionen i dag, ligner ikke den der var i går. Og i morgen sker der helt sikkert noget helt andet. Dertil er systemet i øvrigt lige gået ned, vi skal gennem omstruktureringer, større effektivitetskrav og forandringerne kommer konstant flyvende. Alt sammen noget der stiller stadigt større krav til dit job i receptionen. Mental robusthed er din personlige psykologiske buffer, der sørger for at du står fast og ikke bliver blæst omkuld i en hektisk hverdag. Og heldigvis kan mental robusthed trænes og udvikles.

    • Sådan bruger du dine personlige styrker optimalt
    • Træn din mentale robusthed så du står fast i dit fundament og formindsker din risiko for stress og overbelastning
    • Byd fremtiden velkommen med åbne arme – alternativet er værre
  • Interview med Hans Pilgaard

  • Formiddagspause med forfriskninger

  • Sæt fornyet strøm til din rolle som receptionist og øg dit bidrag til det gode arbejdsklima

    Alexandra Krautwald fremtidsrettet og rutineret underviser, forfatter og skribent

    Du er medarbejderen, som både kolleger, kunder og samarbejdspartnere møder allerførst, og derfor er din rolle i receptionen unik. Der kan du nemlig påvirke med energi og imødekommenhed og dermed være med til at skabe et godt arbejdsklima og kollegaskab. Få indblik i, hvordan du kan hjælpe forretningen, øge kundeoplevelsen og gøre din reception til et sted, der skaber værdi.

    • Brug din fremtoning og andre virkemidler, så alle føler sig velkomne og set, når de ankommer
    • Husk at fortælle om dine iagttagelser og spil en aktiv rolle i organisationen
    • Sådan får du mere medindflydelse
  • Interview med Hans Pilgaard

  • Frokost

  • Overbevisende fremtoning og effektiv kommunikation

    Lene Kobbernagel, kropssprogsekspert og kommunikationsrådgiver

    Du kan have alle de rigtige argumenter på plads. Du kan have styr på fakta og data. Men hvis du ikke kan tale til menneskers følelser, nytter det ikke noget. Få gode tip og tricks om hvordan du kan bruge dit kropssprog, dine fortællinger og oneliners til at nå ind til folk, så du påvirker dem.

    • Træn dit kropssprog, så det du siger, er klart, tydeligt og powerfuldt
    • Fremstå nærværende, så folk lytter
    • Konkrete tips og tricks til, hvordan du siger din mening og vinder indflydelse
  • Interview med Hans Pilgaard

  • # SLIPSTOLEN – forny din energi og forbrænd 500 kcal ekstra om dagen!

    Lone Østergaard er fysioterapeut og foredragsholder

    Mange af os sidder ned mere end 11 timer om dagen! Og mange tror, at ”bare jeg løber eller cykler i min fritid, så er alt godt”. Det er en af de største misforståelser, som vi skal have rettet op på. Med en humoristisk tilgang får du nemme tips og tricks til en arbejdsdag med lidt mere bevægelse, der kan have en afgørende effekt på din sundhed, din energi og dit humør.

    • Stillesiddende adfærd: Kend den afgørende forskel på at være stillesiddende og inaktiv
    • Bevægelser i din dag – og træning: Hvad er forskellen?
    • Tips til 8 minutter stående og 2 aktive minutter – og hvordan du ændrer vanerne
  • Eftermiddagspause med forfriskninger

  • Arbejdsglæde kommer ikke med morgenkaffen

    Charlotte Bircow Foredragsholder, coach og forretningskvinde.

    Få mere energi, livsglæde og overskud i dit arbejdsliv. Glæd dig til et humoristisk, inspirerende foredrag og gå hjem med en håndfuld værktøjer, der med garanti løfter både din og dine kollegers arbejdsglæde og motivation.

    • Sådan forener du et travlt arbejdsliv med ro, fordybelse, energi og overskud
    • Vær med til at få mere arbejdsglæde, samarbejde og overskud ind i din og dine kollegers hverdag
    • Hør hvorfor motiverede og engagerede medarbejdere har den største indflydelse på energien på arbejdspladsen
  • Interview og en kort opsamling ved Hans Pilgaard

  • Tak for denne gang og på gensyn

Vis hele programmet
Har du faglige spørgsmål til konferencen så kontakt
Andre kigger også på